رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور:
یافته های پژوهش باید منتج به پذیرش تغییر باشند
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در وبینار گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری محصول پژوهش را خروج از کهنگی دانست و تأکید کرد: برای دستیابی به جامعه توانمند به تحول نیازمندیم، بنابراین یافته های پژوهش باید منتج به پذیرش تغییر باشند.
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در وبینار گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری محصول پژوهش را خروج از کهنگی دانست و تأکید کرد: برای دستیابی به جامعه توانمند به تحول نیازمندیم، بنابراین یافته های پژوهش باید منتج به پذیرش تغییر باشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان، ناهید مسلمی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت و مدیران و کارشناسان حوزه پژوهش و حضور مجازی ادارات کل استان ها وبینار گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر مهارتی امروز 26 آذرماه برگزار شد.
بنا براین گزارش، هاشمی با تبریک هفته پژوهش و فناوری به همکاران، گفت: این هفته از آن کسانی است که می اندیشند و عمیق فکر کرده و به دنبال نوزایی هستند.
وی ادامه داد: مفتخریم که در برهه زمانی کنونی نگاه علمی به خوبی بر معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سایه افکنده است.
معاون وزیر کار از تجارب موفق مهارت آموزی در کشورهای پیشرو سخن گفت و اظهار داشت: در این کشورها به خلاقیت انسان اندیشیده شده است که می تواند الگوی مناسبی برای کشورمان باشد تا به تربیت انسان خالق و توانمند به عنوان یک سرمایه روی آوریم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: سخن از محوریت انسان توانمند و خلاق در توسعه جامعه است.
هاشمی بیان کرد: پژوهش سازمان در گام اول باید مطالعات تطبیقی و الگوهای موفق سایر کشورها را در اولویت بگذارد.
وی افزود: انسانیت انسان باید به عنوان موثرترین سرمایه مقدم بر همه چیز قرار گیرد.
هاشمی محصول پژوهش را خروج از کهنگی دانست و تأکید کرد: برای دستیابی به جامعه توانمند به تحول نیازمندیم، بنابراین یافته های پژوهش باید منتج به پذیرش تغییر باشند.
در این مراسم هاشمی، معاون وزیر کار گفت: برای همگام شدن با جامعه باید تغییر را با ارائه فکرهای نو در مقایسه با سایر کشور ها تدبیر کنیم و بیاندیشیم چگونه می توان اثر گذار شد برآنان که مانع تغییر هستند و در برابر تغییر مقاومت می کنند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به سرعت، قدرت تأثیرگذاری و وسعت انقلاب چهارم صنعتی و انکار ناپذیر بودن آن اشاره کرد وگفت: در نقشه راه پژوهش سازمان باید بازنگری شود و نیازهای منطبق با جغرافیای کشور تحت تأثیر انقلاب چهارم صنعتی شناسایی شوند.
وی تأکید کرد: پژوهش باید با آینده پژوهی، آینده نگری و قدرت پیش بینی، پیشگیری از خسارات را معنا بخشیم.
هاشمی در خصوص یافته های پژوهشی ابراز داشت: این یافته ها باید منجر به تغییر در نگرش و تفکر مربیان و کارگاه های آموزشی ما بشوند به طوری که پاسخگوی نیاز زمان باشند.
هاشمی بر نیاز به تغییر و تحول در ساختار، تفکر و رفتار در جامعه و در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان یک ضرورت اشاره کرد تا حیات موثر در کنار مردم برای ارتقای قابلیت های انسانی داشته باشیم.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:
سند پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور برای اجرا در هفته آینده به ادارات کل استانها ابلاغ می شود
در ادامه این مراسم ناهید مسلمی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان، هفته پژوهش و فناوری را فرصت مغتنمی برای ارائه دستاوردهای پژوهشگران سازمان و قدردانی از آنان دانست و گفت: اهمیت پژوهش در سازمان از بعد تصمیم گیری آن است.
مسلمی تصریح کرد: تصمیم پیش از آنکه گرفتنی باشد ساختنی است و پایه آن در پژوهش شکل می گیرد.
سپس وی به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های حوزه پژوهش پرداخت.
بنابراین گزارش، محمد حسینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان به نمایندگی از ادارات کل سایر استان ها به تبیین طرح پژوهشی برتر استان تحت عنوان چالش مربیان آموزش فنی و حرفهای در آموزش مجازی در ایام کرونا پرداخت.
سپس احسان ایزدی، رئیس هیأت رئیسه پارلمان ملی کارشناسان و مربیان سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور به طرح ایده، چالشها، انتظارات و راهکارها در حوزه پژوهش پرداخت.
در این مراسم پژوهشگران و نوآوران مهارتی سازمان در حوزه مهارتی و طرح های برتر پژوهشی معرفی شدند و از آنها به شرح زیر تقدیر شد:
- محمدرضا انصاری، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در زمینه فعالیت های پژوهشی
- حشمت کوشکی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس در زمینه فعالیت های پژوهشی
- مریم فریور، «پژوهشگر برتر کشوری»، استان اصفهان
- عباسعلی باقری، «پژوهشگر برتر کشوری»، استان مازندران
- محمدرضا اکبری، «پژوهشگر برتر کشوری»، استان فارس
- میر پور نجفقلی پیر علیلو، «فناور و نوآور برتر کشوری»، از استان آذربایجانشرقی
- میثم اکبری، «فناور و نوآور برتر کشوری»، از استان مرکزی
- همکاران «مترجم فعال» در حوزه پژوهش مهناز نجیب زاده از استان کرمان و مهران ولی پور از ستاد، دفتر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای
- طرح پژوهشی برتر کشوری عزیز الله جعفری، با عنوان «طراحی مدل و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیت های منطقه ای، مطالعه موردی/حوزه گیاهان دارویی» استان کهگیلویه وبویراحمد
نظر دهید