مقدمه :
روابط عمومی در عصر جدید حیاتی ترین بخش هر سازمان است که با هدف تقویت و برقراری شبکه های اجتماعی در کانال های ارتباطی درون و برون سازمانی ، نقش حساس خود را چند گام جلوتر از زمان ایفا می نماید. در همین راستا روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تلاش می نماید با بهره گیری از تکنیک های ارتباطی بین سازمان و مخاطبان و ذینفعان، ارتباطی موثر را برقرار نماید. در زیر استراتژی، اهداف و برنامه های دفتر روابط عمومی این سازمان آمده است.
اهداف و سیاست ها
1. «برندسازی مهارت» با هدف ارتقای وزن مهارت و تغییر افکار عمومی از مدرک گرائی به مهارت گرائی
2. توسعه ارتباطات و تعاملات با ذینفعان، گروه های مرجع و جریان ساز در راستای «جامعه محوری مهارت»
3. توسعه «نقش حمایت گرایانه مجلس شورای اسلامی و دولت» در مسیر «خروج مهارت از غربت»
4. تشکیل و فعالسازی«تریبون ملی مهارت» از طریق جلب مشارکت و بهره مندی حداکثری از ظرفیتهای هم افزایی ملی برای «جریان سازی مهارت»
5. «امیدبخشی و ترویج خودباوری» در جامعه از طریق مهارت آموزی به عنوان عنصر اعتباربخش اجتماعی
6. جلب «مشارکت بخش خصوصی» با هدف رقابتی کردن بازار مهارت آموزی و افزایش کارآمدی
7. توجه بیشتر به «فنآوریهای نوین» در تولید محتوا و ارائه «خدمات الکترونیک»
8. حمایت از «مهارت آموختگان کارآفرین» در راه اندازی کسب و کارهای مهارت بنیان
برنامه های محوری روابط عمومی سازمان
بعد درون سازمانی
1- «پژوهش محوری و دانش محوری» در حوزه روابط عمومی در دو بعد ملی و بین المللی با هدف بهسازی وضعیت فعلی با بهره گیری از استانداردهای جهانی و تجارب موفق
2- آگاه سازی، متقاعدسازی و جلب مشارکت کارکنان در راستای تحقق شعار «هر همکار یک رسانه مهارت»
3- برنامه های توانمندسازی دانشی و مهارتی کارشناسان روابط عمومی در حوزه فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی به صورت مجازی و مستمر
4- برگزاری نشستهای هم اندیشی روابط عمومی به صورت مجازی و مستمر
بعد برون سازمانی
1- «برندسازی سازمانی» با هدف ارتقای وزن مهارت در جامعه
2- توسعه ارتباطات و تعاملات با ذینفعان و گروه های مرجع و جریان ساز در جهت «جامعه محوری مهارت»
3- جریان سازی ملی مهارت با ارتقای سطح «سواد رسانه ای» و بهره گیری حداکثری در رسانه های اجتماعی
4- طبقه بندی گروه های مخاطبان و نیازسنجی اطلاعاتی آنان در راستای مسئولیت اجتماعی پاسخگویی، اعتمادسازی و اعتبارافزایی
5- تولید محتوای خلاقانه، انگیزشی و هدفمند با هدف ترویج فرهنگی مهارت آموزی، معرفی
ظرفیتها، کارآفرینان و استعدادهای برتر مهارتی و جهت دهی نگاه جامعه به سمت «مهارت محوری»
6- تشکیل «بانک ملی اطلاعات روابط عمومی ها»؛ دستگاههای ذیربط، ذینفع، گروه های مرجع و جریان ساز در دو بخش دولتی و خصوصی (استانی و ملی)