شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1400/10/25 - 17:21
  • - تعداد بازدید: 705
  • - تعداد بازدیدکننده: 146
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دیدار رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با نماینده مردم استان خوزستان در خبرگان رهبری

غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سفر ۲روزه خود به خوزستان با حضرت آیت ا... کعبی نماینده مردم استان در خبرگان رهبری دیدار کرد.

 


غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سفر ۲روزه خود به خوزستان  با حضرت آیت ا... کعبی نماینده مردم استان در خبرگان رهبری دیدار کرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان خوزستان؛ حسینی نیا، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در این دیدار با بیان رسالت، اهداف، وضعیت موجود، چالشها، رویکرد، برنامه ها سازمان اظهار کرد: سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با این همه ظرفیت، پتانسیل و اهمیت آن در توسعه کارآفرینی و اشتغال بخش کوچکی از اعتبارات به آن تعلق می گیرد که برای ارایه خدمات بهتر و بروزرسانی تجهیزات دچار مشکل است در واقع سرانه آموزش متناسب با ماموریت سازمان ندارد.


وی عنوان کرد: اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تبدیل جوانان بویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با بیش از ۶۵۰۰ استاندارد مهارت و شغل به پنجه های کارآمد است.


حسینی نیا اضافه کرد: از اهداف استراتژیک و رویکرد مهارت افزایی در سازمان آینده مشاغل و مشاغل آینده برای ایجاد جهش در مهارت و آمادگی جوانان جهت کسب مهارتهای نوین و تکنولوژی جدید است که با دانشگاه‌ها در سال آینده اجرایی می شود.


وی عنوان کرد: طرح مدرسه تابستانه از طرح‌هایی است که فصل تابستان و تعطیلی مدارس در واقع اوقات فراغت برای توانمندسازی مهارتی جوانان و دانش آموزان اجرایی خواهد شد.


حسینی نیا ادامه داد: توانمندسازی دانشجویان در دوران تحصیل بطوری که ۴۵ درصد ورودی کارآموزان مراکز آموزشی متشکل دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است و یکی از مهمترین دغدغه های مهارتی سازمان برنامه ریزی برای توانمندسازی دانشجویان در دوران تحصیل و طی ۶ واحد بصورت مهارتی است.


وی گفت: برای توسعه مهارت آموزی باید نظام آموزش رسمی در آموزش و پرورش و موسسات آموزش عالی به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند.


حسینی نیا، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۷۰ فرصت شغلی مهارت محور کم سرمایه بر احصاء شده که می تواند موجب تحول بزرگ در توسعه کسب وکار شود.


حضرت آیت ا...کعبی، نماینده مردم خوزستان، در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار با بیان اهمیت کار و کارآفرینی از نظر دین مبین اسلام و بیان آیات و روایات معصومین(ع) گفت: سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور باید منشاء تحول در کارآفرینی و اشتغال کشور در دولت جدید شود.


کعبی ادامه داد: برای نهادینه فرهنگ کار و ایجاد تحول حوزه کارآفرینی و کسب و کار در سطح ملی و استان نیازمند هم افزایی و تعامل بین دستگاهی است.


وی خواستار توسعه آموزش فنی و حرفه ای در بخش بانوان برای توسعه کارآفرینی و کسب و کار شد.


آیت ا..‌.کعبی، با اشاره به اینکه حرفه و مهارت یک باب رزق و روزی است خواستار راه اندازی نهضت کار و کارآفرینی درکشور از طریق مهارت آموزی شد.


وی گفت: برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی، نهادینه کردن نهضت کار و کارآفرینی جوانان موفق بعنوان الگو به جامعه معرفی شوند.


 

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 87532
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب