شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1401/11/16 - 11:17
  • - تعداد بازدید: 716
  • - تعداد بازدیدکننده: 703
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

۸۱ بنگاه اقتصادی و صنعتی در مسابقات ملی مهارت کارگران شرکت کردند

«علی حسین شهریور»،معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ابتکار سازمان برای جذب نیروی کار، برگزاری مسابقات مهارتی آزاد و ملی است.

«علی حسین شهریور»،معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ابتکار سازمان برای جذب نیروی کار، برگزاری مسابقات مهارتی آزاد و ملی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز،معاون پژوهش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران در کرج گفت: اقتصاد کشور به طور فزاینده‌ای به نیروی کار ماهر نیاز دارد که علاوه بر شایستگی‌های فنی دارای مهارت نرم باشد.

علی حسین شهریور با اشاره به اینکه نیروی کار غیر ماهر، بیکار است یا شغلی ناپایدار با دستمزد پائین دارد، افزود: فقدان مهارت بهره وری نیروی کار را کاهش می‌دهد به گونه‌ای که بخش خصوصی اعم از صنعت و بنگاه‌های اقتصادی بدون نیروی کار ماهر نمی‌توانند شکوفا شوند.

وی مهارت را «سوخت اقتصاد کشور» دانست و اظهار داشت: رسالت کلیدی سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت‌های مورد نیاز به بازار کار بوده و یکی از ابتکارات آن برای جذب نیروی کار در کشور، برگزاری مسابقات مهارتی در قالب آزاد و ملی و حضور در رقابت‌های جهانی است.

شهریور تصریح کرد: رویکرد سازمان در ۱۶ ماهه گذشته تعامل با بخش خصوصی، صنایع و صنوف به عنوان شرکای اصلی و استفاده از ظرفیت آن‌ها در برگزاری مسابقات مهارت بوده و تا کنون ۱۱۰ مسابقه آزاد و ۲ مسابقه ملی با حضور ۳۲۰۰۰ هزار نفر برگزار شده است.

معاون پژوهش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به کسب اولین مدال طلای مسابقات جهانی مهارت پس از ۴۷ سال توسط ایران، گفت: نخستین دوره رقابت‌های نوجوانان و مشاغل جدید تا پایان سال برگزار می‌شود و می‌تواند در هدایت شغلی نسل جوان موثر باشد.

حسین علی شهریور با اشاره به اینکه ایجاد یک پلتفرم ملی از همه مهارت‌ها برای اقشار مختلف در دستور کار است، درباره جزئیات نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران کشور، افزود: ۲۰۶ نفر از ۵۴ بنگاه اقتصادی کشور در البرز با هم رقابت کردند.

دبیر برگزاری رقابت‌ها تاکید کرد: ۱۱۰ نفر از ۲۷ بنگاه صنعتی بزرگ در قالب ۱۰۶ مرد و ۴ زن ۱۴ استان کشور در ۱۰ رشته به رقابت پرداختند و شرکت‌های بزرگی چون تراکتورسازی تبریز، پارس خودرو، پالایشگاه گاز جم و نفت آفتاب، ذوب آهن اصفهان حضور داشتند.

وی بیشترین رقابت کننده‌ها را مرتبط با استان‌های آذر شرقی، تهران و خوزستان دانست و ادامه داد: به نفرات اول تا سوم علاوه بر اهدای مدال، حکم قهرمانی و گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اهدا و بنگاه‌های اقتصادی تندیس یادبود دریافت می‌کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خاتمه تاکید کرد: ۳۰ مدال‌آور رقابت‌ها در قالب استادکار مهارتی با سازمان فنی و حرفه‌ای همکاری می‌کنند، همچنین جوایز نقدی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 95786
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب