شعار سال
یکشنبه 07 مرداد 1403
  • 1402/04/27 - 09:08
  • - تعداد بازدید: 295
  • - تعداد بازدیدکننده: 287
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

کمیته فنی ستاد ملی هماهنگی اجرای طرح نظارت جامع مهارت (نجم 2) سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر ستاد اجرای طرح نظارت جامع مهارت (نجم 2) از اجرای برنامه های این طرح خبر داد.

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر ستاد اجرای طرح نظارت جامع مهارت (نجم 2) از اجرای برنامه های این طرح  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نظام چوبینه  در اولین جلسه کمیته فنی ستاد ملی هماهنگی اجرای طرح نظارت جامع مهارت (نجم 2)که باحضور حبیبی ماچیانی (مدیرکل آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی) و نمایندگان بخش‌خصوصی در سالن کنفرانس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار گردید، ضمن تبیین مراحل کلی طرح، فرایند و مدل اجرایی کار، اعلام کرد: دو کمیته به‌عنوان کمیته فنی، برای تهیه شاخص‌های ارزیابی بخش‌خصوصی تابعه سازمان شامل آموزشگاه‌های فنی وحرفه ای آزاد، مراکز جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی و آموزش در محیط واقعی کار و نیز کمیته پشتیبانی برای این طرح پیش بینی شده است.

وی شرایط فعالیت بخش‌خصوصی سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بخش دولتی را متفاوت دانست و به همین دلیل، اجرای طرح نجم 2 را دارای پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاص اعلام کرد و بیان داشت: چنان‌چه تمهیدات و تدابیر لازم در طراحی و اجرای فرایندهای مربوطه شامل تدوین محتوا، شاخص‌های ارزیابی، تیم سازی، اجرای طرح، اخذ بازخورد، تحلیل‌های علمی و ... اتخاذ نگردد، نمی توان به نتایج مطلوب  و اهداف مورد نظر دست یافت.

چوبینه به تعامل حداکثری نمایندگان معرفی شده، استقبال از تمامی پیشنهادات، کارشناسی همه ذینفعان در طراحی و اجرای طرح و نیز استفاده از خرد جمعی و عقلی تاکید کرد و گفت: با بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند طرح نجم 1، تلاش بر اینست که سرعت، دقت و کیفیت اجرای طرح نجم 2 را ارتقاء دهیم؛ به این صورت که سامانه‌ای با قابلیت‌های بسیار خوب در ثبت اطلاعات، گزارش‌گیری‌ها و تحلیل‌های مدیریتی، توسط دفتر توسعه فن‌آوری‌های نوین آموزشی، مرکز ملی تربیت مربی، ادارات کل استان ها با مشارکت آموزشگاه‌های آزاد، طراحی و از طریق این سامانه، با کمترین هزینه به نتایج مطلوب و اثربخشی دست خواهیم یافت.

وی افزود: از جمله انتظارات این طرح، شناسایی ظرفیت‌های بخش‌خصوصی در ابعاد مکان، تجهیزات و منابع انسانی؛ تبیین جایگاه بخش‌خصوصی به‌عنوان شریک راهبردی؛ هم‌افزایی بین مراکز آموزش فنی‌و‌حرفه ‌ای دولتی و بخش‌خصوصی؛ توسعه مشارکت بخش‌خصوصی با اتخاذ سیاست‌های نوآورانه، نقش تشویقی و حمایتی؛ تبین جایگاه بخش‌خصوصی در طرح‌های توازن منطقه‌ای(برش‌های توسعه منطقه‌ای؛ شناسایی اقدامات برجسته و اشاعه فرهنگ بهینه‌کاوی و هدایت صحیح منابع و مشوق‌ها است.

در ادامه محمدهادی حبیبی‌ماچیانی (مدیرکل دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی و سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران) مطالب مشروحی درخصوص مشکلات و چالش‌های آموزشگاه‌های آزاد به‌ویژه در حوزه آموزشگاه‌های تازه تاسیس و فاقد عملکرد آموزشی، ارائه داده و اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح، بخش عمده‌ای از این مسائل، حل و فصل می‌گردد و گفت: از تجربیات نظارتی دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی در بعد نظارت‌های الکترونیکی و میدانی در اجرای طرح نجم 2 می‌توان بهره برد.

وی در پایان افزود: جامعه هدف این طرح، تمامی دارندگان مجوزهای فعالیت در آموزش‌های مهارتی (مجتمع‌ها، آموزشگاه‌های ‌آزاد ‌فنی‌و‌حرفه‌ای و کارگاه‌های جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی و محیط‌های‌واقعی‌کار) می‌باشند.

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 102429
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب