شعار سال
یکشنبه 07 مرداد 1403
  • 1402/05/07 - 14:28
  • - تعداد بازدید: 441
  • - تعداد بازدیدکننده: 416
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در برنامه «سلام خبرنگار» مطرح شد:

کسب آموزش های فنی و حرفه ای کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به اشتغال / تغییر رویکرد سازمان از عرضه محوری به تقاضامحوری

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نخستین روز از هفته ملی مهارت با حضور در برنامه «سلام خبرنگار» کسب آموزش های مهارتی را کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به اشتغال عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»،  جلب توجه افکار عمومی و خانواده ها به سمت مهارت آموزی را از مهمترین دلایل بزرگداشت هفته ملی مهارت برشمرد و بیان داشت: دانشگاه تنها مسیر خوشبختی نیست و پنجه های کارآمد به تعبیر مقام معظم رهبری مسیری میانبر در جهت رسیدن به سازندگی و تحقق اهداف چشم انداز پنج ساله هفتم توسعه از طریق به فعل رساندن استعدادهای ذاتی و بومی کشور می باشد.

وی با اشاره به طرح تابستانه مهارت، اظهار داشت: ١٢ هزار دوره‌ آموزشی در طرح تابستانه مهارت برای جوانان ‌ ١٢ تا ١۵ سال تحت عنوان مهار‌ت‌آموز و سنین ١۵ تا ١٨ سال تحت عنوان کارآموز تعریف شده است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه مهارت در همه زمینه ها مطرح است (در صنعت، کشاورزی، خدمات و ...)، خاطرنشان ساخت: مهارت ها شامل حرفه ها و شایستگی های متنوع در بیش از ١۶۵٠٠ استاندارد آموزشی و ١۴۵٠ استاندارد دانش بنیان جهت مهیاسازی جوانان به مهارت برای مشاغل آینده و آینده مشاغل با توجه به تحولات اساسی تکنولوژی در عرصه جهانی مانند تکنولوژی های برافکن، IOT،  بیگ دیتا، ربات های خودکار و ... تدوین شده است.

وی از تغییر رویکرد این سازمان به تقاضامحوری خبر داد و اذعان داشت: رویکرد تقاضامحوری بر اساس آمایش مناطق و اعلام نیاز شرکای اجتماعی، جایگزین رویکرد عرضه محوری شده است و استانداردهای مهارتی نیز با تشکیل کارگروه های تخصصی با همکاری و محوریت شرکاء اجتماعی تدوین می شود.

حسینی نیا اذعان داشت: آموزش های مهارتی با منطبق با نیاز بازار کار بر اساس آمایش بومی و منطقه ای ارائه می شود که نتیجه خروجی این آموزش ها، آمادگی ورود کارآموزان به بازار کار می باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای توسعه مهارت آموزی را موجب جلوگیری از تولید افراد بی مهارت، بی انگیزه و بی شغل دانست و اظهار داشت: طرح های«نخلستان»، «کهاد»، «محیط کار واقعی»، «سرباز ماهر»، «طرح تابستانه مهارت» و ... از طرح های ویژه سازمان و در حال اجرا می باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود از تعریف لایحه سرباز ماهر در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر : 102931
کلمات کلیدی
زهرا   پاک
خبرنگار

زهرا پاک

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب