شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1400/11/11 - 13:52
  • - تعداد بازدید: 1160
  • - تعداد بازدیدکننده: 135
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

چهاردهمین جلسه کارگروه نظارت و سنجش دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی تشکیل شد

چهاردهمین جلسه کارگروه نظارت و سنجش دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی به میزبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

 


چهاردهمین جلسه کارگروه نظارت و سنجش دبیرخانه شورای عالی آموزش  و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی به میزبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، چهاردهمین جلسه کارگروه نظارت و سنجش دبیرخانه شورای عالی با دستور بررسی اساسنامه مرکز ملی سنجش، 11 بهمن سال جاری با حضور اعضاء و نمایندگان دستگاه های اجرایی  موضوع ماده 9 آئین نامه اجرائی قانون نظام جامع در محل دفتر ریاست سازمان تشکیل شد.


در ابتدای این جلسه، علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان ضمن خوشامدگوئی و تأکید بر اهمیت سنجش مهارت، گفت: توسعه کشور در گرو توسعه مهارت است و بی تردید تضمین آموزش های مهارتی با سنجش مهارت میسر می شود.


در ادامه حمیدرضا ثابت نژاد، مشاور رئیس سازمان و مدیر اجرائی دبیرخانه شورای عالی، به تبیین ضرورت ایجاد یک مرکز ملی به عنوان بازوی اجرائی شورای عالی برای انجام تکالیف مندرج در قانون و آئین نامه اجرائی پرداخت.


بنا براین گزارش به منظور ارزیابی، اعتبار بخشی و نظارت بر مراکز سنجش ملی و منطقه ای، شکل گیری «مرکز ملی راهبری و اعتبار بخشی مراکز سنجش صلاحیت حرفه ای  کشور» از سوی اعضاء مورد تأکید قرار گرفت و ایجاد چنین مرکزی را مستلزم موافقت هیأت وزیران دانستند.


در خاتمه متن تصویب نامه  پیشنهادی برای ایجاد این مرکز در کارگروه نظارت و سنجش  مورد تأئید اعضاء قرار گرفت و مقرر شد برای طی مراحل تصویب در هیات دولت در دستور کار  شورای عالی نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی  قرار گیرد.


 

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 87632
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب