شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1400/07/28 - 17:58
  • - تعداد بازدید: 1577
  • - تعداد بازدیدکننده: 182
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در 4 رشته در کرمان آغاز شد

مسابقات ملی مهارت در کرمان در 4 رشته طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNCو تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین از ۲۶ تا ۲۹ مهرماه آغاز شد.

مسابقات ملی مهارت در کرمان در 4 رشته طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز  CNCو تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین از ۲۶ تا ۲۹ مهرماه  آغاز شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان، در این مسابقات 12 نفر در رشته تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین، ۱۲ نفر در رشته تراش CNC، 12 نفرCNC، 11 نفر در رشته  فرز و 16 نفر در رشته طراحی مهندسی مکانیک از 24 استان کشور شرکت می کنند.


محمدرضا جهانگیری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان در آیین افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت که در معدن ۲ گل گهر سیرجان برگزار شد، گفت: مهارت توانست کشورهای خسارت دیده از جنگ جهانی دوم را بازسازی کند..


وی گفت: ۱۳۰ کشور عضو سازمان جهانی مهارت هستند و ایران تاکنون ۹ دوره در مسابقات جهانی مهارت شرکت کرده و موفق به کسب افتخارات ارزشمندی برای ایران اسلامی را به همراه داشته است.


جهانگیری، آموزش فنی و حرفه ای را نقطه اتصال دانش و مهارت عنوان کرد و ضمن تقدیر از همکاری شرکت های همکار گفت: برگزاری مسابقات ملی مهارت برای نخستین بار در قلب معادن سنگ آهن با همکاری شرکت های بزرگ، اتفاق مبارکی است که در جهت فرهنگ سازی مهارت در میان نسل جوان بسیار ارزشمند است.


طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان نیز در این آیین با تاکید بر ضرورت حمایت همه دستگاه و مسئولین از توسعه مهارت آموزی گفت: مهمترین عامل توسعه جامعه، نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده است.


وی با اشاره به حمایت اتاق از برگزاری مسابقات ملی مهارت و فعالیت های آن در عرصه توسعه و ترویج فرهنگ مهارت، گفت: راه اندازی مدارس خلاقیت و مدارس استعدادهای درخشان فنی و حرفه ای توسط اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان به زودی راه اندازی می شود.


مسابقات ملی مهارت در 5 رشته تراش CNCو فرز CNC، طراحی مهندسی مکانیک در مجتمع مراکز شهر کرمان، تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین در معدن گل گهر سیرجان از ۲۶ تا ۲۹ مهرماه، و رشته کنترل صنعتی، نیمه دوم آبان ماه به میزبانی مرکز جوار کارگاهی شرکت مس سرچشمه رفسنجان برگزار می شود.


 

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 86883
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب