شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1401/09/01 - 11:26
  • - تعداد بازدید: 275
  • - تعداد بازدیدکننده: 273
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در دومین جلسه شورای برنامه ریزی درسی سازمان؛ آئین نامه تشکیل برنامه ریزی درسی و تیم های تدوین و تسهیلگر تدوین استاندارد تصویب شد

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دومین جلسه شورای برنامه ریزی درسی سازمان که با حضور اعضا شورا 30 آبان سال جاری برگزار شد،از تصویب آئین نامه تشکیل برنامه ریزی درسی و تیم های تدوین و تسهیلگر تدوین استاندارد خبر داد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دومین جلسه شورای برنامه ریزی درسی سازمان که با حضور اعضا شورا 30 آبان سال جاری برگزار شد،از تصویب آئین نامه تشکیل برنامه ریزی درسی و تیم های تدوین و تسهیلگر تدوین استاندارد خبر داد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دومین جلسه شورای برنامه ریزی درسی سازمان که با حضور اعضا شورا 30 آبان سال جاری برگزار شد،از تصویب  آئین نامه تشکیل برنامه ریزی درسی و تیم های تدوین و تسهیلگر تدوین استاندارد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «علی حسین شهریور» گزارش پیگیری مصوبات قبلی، بررسی و تصویب شیوه نامه اجرایی گروه های برنامه ریزی درسی ستادی و تیم های تدوین استاندارد، ارائه گزارش اقدامات مرتبط با وظایف و شرایط تدوینگر استاندارد مهارت، ارائه گزارش و تصویب استانداردهای شایستگی و ارزشیابی اسناد حرفه و آموزشی در 5 ماه گذشته و در نهایت ارائه گزارش برگزاری جلسات مشترک با مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکیو تصمیم گیری در بازنگری استانداردهای مرتبط با آنان و ... را از محورهای برگزاری این شورا برشمرد.

وی در ادامه بر مواردی نظیر تدوین استانداردهای مرتبط با «کار و دانش»، تعیین شرح وظایف اعظای گروه های برنامه ریزی درسی با محوریت تربیت مربیان مهارتی در این حوزه و اولویت تدوین استانداردهای شایستگی با توجه ویژه بر مشاغل نوظهور و برافکن تأکید کرد.

بنابراین گزارش پس از استماع نظرات اعضا و هم اندیشی، تغییر عنوان تدوینگر استاندارد مهارت به عنوان «تسهیلگر تدوین استاندارد» ، برنامه ریزی آموزشی مربیان برای برگزاری دوره «تسهیلگر تدوین استاندارد مهارتی» به صورت پایلوت در مرکز تربیت مربی و استان های : تهران، قم و البرز، مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای مکلف شد آموزش مربیان و آمادگی آنان برای تدوین استانداردهای شایستگی و شغل سند حرفه را به انجام رساند از موارد مطروحه و مورد تصویب این شورا بوده است.

از دیگر موارد مورد تصویب اعضای شورا تدوین استانداردهای شایستگی و ارزشیابی توسط معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت و استانداردهای آموزشی توسط معاونت آموزش و بررسی اعطای مجوز آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد حوزه وزارت بهداشت در کارگروه نظارت آموزشگاه های آزاد مطرح و در این تصمیم گیری شود.

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 93509
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب