شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1401/12/13 - 11:13
  • - تعداد بازدید: 442
  • - تعداد بازدیدکننده: 434
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ارائه آموزش های مهارتی و سوق جوانان به کسب مهارت بر اساس ادبیات قرآنی است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین اختتامیه هشتمین مسابقات قرآن کریم کارکنان این سازمان، بیان داشت: رسالت و مأموریت بزرگ ما بر اساس ادبیات قرآنی ارائه آموزش های مهارتی و سوق جوانان به مهارت آموزی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، جایگاه دنیا و سعادت آخرت را در کلام قرآن عنوان و تصریح کرد: حضور سه هزار شرکت کننده از میان 13 هزار نفر از کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای نشان از انس خانواده بزرگ سازمان با قرآن کریم دارد.

وی با تأکید بر تهذیب نفس جوانان، اظهار داشت: قرآن نور است و همین نور، راه را به انسان نشان می‌دهد و در تاریکی نمی‌توان مسیر را پیدا کرد و از آنجا که تعلیم، تربیت و تهذیب در کنار هم، مؤثر واقع می شود؛ می توانیم با قدم برداشتن در مسیر  قرآنی به‌ سوی نور، حرکت کنیم.

وزیرکار با بیان اینکه اولیاء و انبیاء خداوند نیز به یک هنر و مهارتی آراسته و حرفه ای را پیشه کرده بودند، اذعان داشت: ابن عباس نقل می‌کند که حضرت آدم به بخش زراعت، حضرت سلیمان به زنبیل بافی، حضرت عیسی به نجاری و حضرت ادریس به خیاطی، اشتغال داشتند و ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مفتخریم که شرایط اشتغال پذیری جوانان را با ارائه آموزش‌های مهارتی که یکی از بهترین نعمت های خداوند است، فراهم می کنیم.

 وی حضور 3 هزار قاری قرآنی را حرکتی بسیار خوب و یک راهبرد ملی دانست و افزود: مهارت آموزی، تبدیل علم‌نافع به عمل صالح و بزرگترین ارزش برای این سازمان است که  باید از ادبیات قرآنی برای ساخت کشور عزیزمان، برای جوانان بهره برد که جز به تلاش و ‌سخت کوشی، میسر نمی شود.

حسینی نیا، شرکت کنندگان در این مسابقات را سفیران قرآنی ما در سراسر کشور برشمرد و گفت: هدف ما از این جمع، برگزاری مسابقه نیست؛ زیرا ما به‌دنبال رسیدن به نقطه‌ای برای پرورش سفیران قرآنی در این مجموعه هستیم و امیدواریم، نامه عمل ما، همین محافل باشد و خداوند متعال نیز از ما چنین محافلی را بپذیرد.

وی با تأکید بر سرلوحه قرار دادن فرهنگ قرآنی در زندگی، خاطرنشان ساخت: درک مفاهیم و عبور از مسیر قرآن، هدایت، سربلندی و شکوفایی جامعه را به‌دنبال دارد

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ادامه، هدف از برگزاری این مسابقات را گسترش و ترویج اندیشه‌های قرآنی و فرهنگ دینی در بین کارکنان این سازمان خواند و افزود: یکی از راه‌های شکوفایی و توانمندسازی کارکنان در نهادینه سازی فرهنگ دینی و اخلاقی، ترویج معارف و اندیشه‌های قرآنی می باشد.

«محمدجواد جامه بزرگی»، بیان کرد: ایجاد روحیه قرآنی و توجه به مفاهیم متعالی آن در کنار دیگر مضامین معنوی، نظیر عترت و نماز، باعث توسعه اخلاق حرفه ای و کاری در هر مجموعه می شود که خوشبختانه هر ساله شاهد حضور گسترده و پرشور همکاران هستیم که در کنار هم به رقابتی سالم می پردازند .

به گفته وی، «هشتمین مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای»، در چهار رشته حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر : 96887
کلمات کلیدی
صوفیا سهرابی
خبرنگار

صوفیا سهرابی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب