شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1400/09/01 - 10:57
  • - تعداد بازدید: 1057
  • - تعداد بازدیدکننده: 205
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: بستر برای مهارت آموزی فارغ التحصیلان بیکار کشور فراهم است

امیر میمنت آبادی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به چالش بیکاری انبوه فارغ التحصیلان دانشگاهی، حضور این جوانان در دوره های آموزش های مهارتی را بستر ساز ایجاد اشتغال و تامین نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز بخش تولید کشور عنوان کرد.

 


امیر میمنت آبادی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به چالش بیکاری انبوه فارغ التحصیلان دانشگاهی، حضور این جوانان در دوره های آموزش های مهارتی را بستر ساز ایجاد اشتغال و تامین نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز بخش تولید کشور عنوان کرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نشست هم اندیشی با کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد استان، رؤسا، مربیان و کارشناسان آموزش فنی و حرفه‌اي استان البرز، حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز و دیدار با کارکنان و کارشناسان، بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران الزهرا (س)، بازدید از محوطه و طرح های عمرانی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید خدایی، بازدید از کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش در صنایع و صنوف اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان البرز از برنامه های سفر امیر میمنت آبادی به استان البرز در تاریخ 27 آبان سال جاری بود.


امیر میمنت آبادی، روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایطی که بخش تولید و صنعت کشور نیازمند نیروهای ماهر و متخصص است ضرورت دارد جوانان تحصیلکرده بیکار با فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای نیاز بازار کار را تامین کنند.


وی با اشاره به نیاز مناطق صنعتی از جمله کلانشهر کرج و استان البرز به‌ نیروهای ماهر افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای نقش مهمی را در این راستا برعهده دارد.


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: این سازمان در تامین نیروهای ماهر و متخصص مورد نیاز طرح های عمرانی دولتی و خصوصی همواره نقش آفرین بوده است.


میمنت آبادی گفت: البرز به عنوان یک استان پیوست پایتخت از لحاظ آموزش های فنی و حرفه ای و تربیت مربی در سطح ملی پروژه های مهمی را در دست اجرا دارد و بسیاری از کارگاه ها و پروژه های آموزشی در این استان انجام می شود، بنا براین نیاز است برای تکمیل و توسعه این فعالیت ها از محل اعتباری ملی گام های موثری برداشته شود.


سازمان آموزش فنی و حرفه ای پیشرو  در تامین نیروی ماهر


معاون سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور از مراکز آموزشی این سازمان به عنوان پیشرو در تامین نیروهای ماهر و متخصص نام برد و ضرورت توسعه  فعالیت های مهارتی در بخش دولتی و مردمی را مورد تاکید قرار داد.


وی با اشاره به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در خصوص صدور مجوز ایجاد مراکز آموزش های مهارتی حداکثر ظرف سه روز گفت: کمک از محل اعتبار استانی و ملی برای ایجاد مراکز و آموزشگاه های جدید در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.


میمنت آبادی اظهار داشت: در این راستا بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و آموزشگاه های آزاد با مراجعه به ادارات کل فنی و حرفه ای و ارایه طرح های توجیهی برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می شوند.


وی افزود: در بستر ارایه این تسهیلات علاوه بر تنفس در باز پرداخت، یارانه ویژه ای در کارمزد نیز در نظر گرفته شده است.


برنامه ای برای واگذاری املاک و اموال نداریم


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور، با تاکید بر توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای گفت: در دولت جدید و در اجرای دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرگونه واگذاری و  فروش املاک و اموال این سازمان ممنوع است.


سازمان آموزش و فنی و حرفه ای در سطح کشور با ۱۳ هزار نیروی انسانی شامل مربی، کارشناس و سایر رده ها، بیش از ۶۰۰ مرکز آموزش های مهارتی دولتی و حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰  آموزشگاه آزاد و پنج هزار کارگاه دارد.



 

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 87127
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب