شعار سال
یکشنبه 07 مرداد 1403
  • 1402/05/30 - 08:46
  • - تعداد بازدید: 446
  • - تعداد بازدیدکننده: 430
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برنامه روزی نو:امیدواریم با گسترش نهضت مهارت آموزی به جامعه ای برسیم که در آن تمام جوانان ماهر باشند

امیدواریم با گسترش نهضت مهارت آموزی به جامعه ای برسیم که در آن تمام جوانان ماهر باشند

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «مجتبی نوروزی»، معاون آموزش سازمان با حضور در برنامه زنده رادیویی «روزی نو»، به تشریح ارتباط کسب و کار و اشتغال پایدار با تکیه بر مهارت پرداخت.

وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، یکی از سازمان هایی است که می بایست مورد توجه جامعه قرار گیرد و هم اکنون نیز یکی از معضلات منجر به بیکاری در جامعه «فقدان مهارت» است.

نوروزی ادامه داد: آموزش های ارائه شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باید مورد توجه جوانان، کارجویان و شاغلین (آموزش در حین کار) قرار گیرد.

معاون آموزش سازمان، بیان کرد: برای رسیدن به  بلوغ مهارتی و عبور از فقر مهارتی، مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با همراهی شرکای اجتماعی، دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و خصوصی فرهنگ مهارت آموزی را در کشور نهادینه کنیم تا بتوانیم به شعار «هر ایرانی یک مهارت» دست یابیم.

وی افزود: امروزه کشورهای توسعه یافته از لحاظ اقتصادی و رسیدن به شاخص های توسعه یافتگی را با مهارت آموزی به نوجوانان و جوانان محقق نموده اند.

نوروزی با اشاره به گروه های 19 گانه هدف از جمله: زنان سرپرست خانوار، دانشجویان، دانش آموزان و.... گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در واقع چهارراه ارتباطی مهارت آموزی در کشور است.

معاون آموزش سازمان ضمن برشمردن ظزفیت های سازمان ابراز داشت: یکی از موفق ترین طرح های مهارتی سازمان «مدرسه تابستانه مهارت» است که با هدف کسب مهارت، خلاقیت و هدایت تحصیلی دانش آموزان در دو گروه 12 تا 15 سال و 15 تا 18 سال در آن بر اساس علائق خود مهارت کسب می کنند و به صورت متوالی طی سه تابستان ادامه دارد.

نوروزی ادامه داد این طرح در دانشگاه ها نیز با عنوان «کهاد» در حال اجراست.

 

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر : 104296
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب