شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1400/09/09 - 14:23
  • - تعداد بازدید: 1659
  • - تعداد بازدیدکننده: 143
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مراسم معارفه و تکریم مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

آئین معارفه جلیل شهریاری، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان و تکریم خداداد اولیائی، مدیر کل سابق استان، با حضورمحمدرضا شاه پسند، معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور، داود شهرکی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان و مسئولان استانی، 8 آذر سال جاری برگزار شد.

 


آئین معارفه جلیل شهریاری، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان و تکریم خداداد اولیائی، مدیر کل سابق استان، با حضورمحمدرضا شاه پسند، معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور، داود شهرکی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان و مسئولان استانی، 8 آذر سال جاری برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شاه پسند، معاون آموزش سازمان درمراسم معارفه مدیر کل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان متولی اصلی ارائه آموزش های مهارتی در کشور با قابلیت فعالیت در دو عرصه ملی و بین المللی پرچم دار تربیت نیروی ماهر است.


معاون آموزش سازمان با اشاره به اینکه سیاست سازمان رصد اشتغال است گفت: نیروی ماهر پاسخگوی صنعت کشور است.


وی درادامه افزود :تعریف اشتباه از بیکاری یک معضل است و باید توجه داشت که بیکار واقعی کسی است که علیرغم داشتن یک حرفه و مهارت لازم نتواند شغلی کسب نماید .


معاون آموزش سازمان گفت : انسان های توسعه یافته اگر تربیت شوند به یقین توسعه در منطقه رخ خواهد داد.


محمد رضا شاه پسند در ادامه گفت : آموزش باید سفارش محور باشد و تربیت نیروی حرفه ای در اولویت کار باشد ، پس باید فعالیت آموزشی را چند برابر کرد و ما در تمام زمینه ها نیازمند نیروی ماهر هستیم .


وی افزود: توسعه سواحل مکران از محضر مقام معظم رهبری بسیار قابل اهمیت است و به همین دلیل رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور «ابلاغ مدیریت طرح ملی توسعه مهارت در سواحل مکران» را برای آقای خداداد اولیایی صادر کرده تا از تجربیات ایشان استفاده کنند.


در ادامه این جلسه، داود شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مهارت پروری در مباحث کشاورزی برای این استان باید متناسب با نیاز نیروی کار باشد برای گسترش آموزش های مهارتی در حاشیه شهر باید یارانه دهیم .


شهرکی افزود : فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری آماده شده است که در آینده نزدیک دو کارخانه فولاد را داریم و ظرفیت کارخانه مس و همچنین ظرفیت سه کارخانه طلاسازی را توسعه داده یم که همه این طرح ها نیاز به نیروی ماهر دارد و از هم افزایی سرمایه گذاران کشور استقبال می کنیم .


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: استان سیستان و بلوچستان مسیر توسعه را آغاز کرده و ما نیاز داریم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نیاز استان آموزش های خود را به روز کند .


خداداد اولیائی مدیرکل سابق اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در مراسم مذکور گفت: نگاه ما به فعالیت های این مجموعه از بدو ورود تا این لحظه جهادی و رو به جلو بوده است و روحیه تعامل با بدنه سیستم، همکاران و سایر دستگاه ها منجر به کسب توفیقات گسترده ای شده است.


وی تصریح کرد : در حال حاضر ۲۴ مرکز آموزشی فعال در استان داریم و گسترش آموزش های مهارتی در روستاها و حاشیه شهر ها از مهمترین اولویت های آموزشی ما بوده که در این خصوص به همت مربیان سخت کوش موفقیت های بزرگی از جمله رتبه نخست ارائه آموزش های مهارتی درکشور کسب شده است.



جلیل شهریاری، مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه ای استان  نیز در این مراسم  ضمن قدردانی از زحمات  مدیرکل سابق بیان داشت : ما باید به سمت مدیریت مهارت آموزی برویم تا  گفتمان مهارت آموزی ایجاد شود چراکه گفتمان اجتماعی بستر ساز حرکت های مهارتی است .


 شهریاری خواستار تشکیل میز سیستان وبلوچستان برای تسریع مشکلات اشتغال جوانان  در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور شد و گفت : این میز باید حل مشکلات جوانان این منطقه را به عنوان جوان ترین استان کشور  در برنامه داشته باشد  و کار جهادی با مردم بودن، برای مردم بودن و از مردم بودن برای حل مشکلات مردم است.


در پایان این مراسم، با اهدای حکم دکتر حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، جلیل شهریاری به سمت مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کشور منصوب و با اهدای لوح تقدیر از خدمات خداداد اولیائی، مدیر کل سابق استان تجلیل شد.


 



 

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 87193
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب