شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1400/10/19 - 08:02
  • - تعداد بازدید: 754
  • - تعداد بازدیدکننده: 185
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: تحول مهارت آموزی با رویکرد کارآفرینی مهم ترین هدف درحوزه آموزش کارکنان است

داود ناصری امید مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان و دبیر کمیته راهبری آموزش کارکنان، تغییر نگرش و تحولدر مهارت آموزی، با رویکرد کارآفرینی و استفاده از ظرفیت های درون سازمان را مهم ترین هدف درحوزه آموزش کارکنان دانست.


داود ناصری امید مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان و دبیر کمیته راهبری آموزش کارکنان، تغییر نگرش و تحولدر  مهارت آموزی، با رویکرد کارآفرینی و استفاده از ظرفیت های درون سازمان را مهم ترین هدف درحوزه آموزش کارکنان دانست.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ناصری امید، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سارمان، در جلسه کمیته راهبری آموزش کارکنان گفت: از آنجایی که آموزش در رأس تمام برنامه ریزی های سازمان قرار دارد و با توجه به اهمیت برنامه های آموزشی و یادگیری و آموزش مستمر به کارکنان، این اداره کل اقدام به برگزاری آموزش های متنوعی در حوزه هایضمن خدمت و آموزش های مهارتی کرده است.


وی ادامه داد: نیازسنجی آموزشی بر اساس عناوین و رشته های شغلی سازمان) کارکنان و مربیان) به صورت علمی و با نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور در سال جاری انجام شده است.


ناصری امید گفت: از سوی دیگر با هدف کاهش هزینه های جاری آموزشی سازمان و نیز بهره مندی از ظرفیت وتوان کارشناسان سازمان؛ این اداره کل با ایجاد بانک اطلاعات مدرسان آموزش های تخصصی کارکنان سراسر کشور با بهره مندی از ظرفیت های بالقوه منابع و نیروی انسانی متخصص درون سازمانی گام مهمی در این زمینه برداشته است که این موضوع با همکاری مرکز آموزش مدیریت دولتی در حال انجام بوده و تا کنون بیش از 20 نفر از کارشناسان موفق به اخذ گواهینامه و کد تدریس  از سازمان اداری و استخدامی کشور شده و 57 نفر دیگراز کارشناسان ادارات کل 11 استان نیز برای این منظور به این اداره کل معرفی شده اند.


مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی تصریح کرد: تا پایان آذرماه 000/180 نفر/ ساعت آموزش برنامه ریزی و اجرا شده که بخشی از این دوره های آموزشی (دوره های آموزشی عمومی) توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی به صورت مجازی (41850 نفر ساعت ) برگزار شده است.


دبیر کمیته راهبری آموزش کارکنان بیان کرد: با عنایت به مصوبه کمیته راهبری آموزش کارکنان مقرر گردید یک روز در هفته به عنوان «روز مهارت» (بهره مندی از ظرفیت های آموزشی مراکز و نیز آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای) برای کارکنان متقاضی شرکت در دوره های آموزش مهارتی مشخص و این روز به عنوان فرصت آموزشی و دارای مجوز اداری باشد.


وی افزود: همچنین بر اساس  مصوبات کارگروه آموزش های مهارتی کارکنان؛ در حال حاضر این اداره کل با همکاری مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مهارتی تربیت مربی کارآفرینی (همکار مربی)، تعمیر و نگهداری پکیج و سرویس و نگهداری خودرو برای کارکنان ستادی کرده است.


بنا براین گزارش، اولین دوره تربیت مربی کارآفرین در سال جاری به صورت آنلاین و آفلاین برای 22 نفر از کارشناسان ستادی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر در حال برگزاری است.


همچنین بر اساس برنامه سه ماهه چهارم تقویم پودمان های آموزشی مربیان،  برنامه ریزی لازم به منظور بهره مندی خانواده همکاران انجام شده است که در صورت بازخورد مناسب، مراتب به سایر ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها تسری و ابلاغ می شود.


ناصری امید در ادامه از برگزاری آموزش زبان انگلیسی ویژه فرزندان کارکنان ستاد (در سه گروه مجزا) خبر داد.


دبیر کمیته راهبری آموزش کارکنان سازمان با اشاره به شرایط فعلی ویروس کرونا بیان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری، نحوه ارائه  دوره های آموزشی کارکنان دولت نیز دستخوش تغییرات شده است و وبینارهای آموزشی تخصصی غیرحضوری جایگزین دوره های آموزشی حضوری کارشناسان ( 58490 نفر ساعت) شده است.


همچنین در راستای ارتقای سطح علمی رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای و دپارتمان های تخصصی و اعضاء پارلمان ملی مربیان و کارشناسان، اداره استخدام و آموزش اقدام به برنامه ریزی و برگزاری 10 جلسه وبینارهای تخصصی کرده است.


ناصری امید افزود: این وبینارها با همکاری دفتر توسعه فناوری های نوین آموزشی و از طریق سامانه Eskill.ir برگزار می شود. ضمناً پس از برگزاری هر وبینار، از طریق سامانه PorssLine ارزیابی دوره ها انجام و نتیجه آن اطلاع رسانی می شود.


ناصری امید گفت: از دیگر اقدامات آموزشی این اداره کل، ارائه و معرفی بورس های آموزشی بین المللی خارج از کشور به کارکنان واجد شرایط است که پس از ارائه و معرفی بورس آموزشی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور، اداره استخدام و آموزش ستاد با انعکاس بورس آموزشی و شناسایی افراد واجدشرایط بر اساس ضوابط و مقررات نسبت به اعلام اسامی افراد به آن سازمان اقدام می شود.


لازم به ذکر است در حال حاضر بورس های آموزشی بین المللی بصورت مجازی و آنلاین برگزار می گردد.


در پایان ناصری امید ضمن تاکید بر تقویت و فعال تر شدن بیش از پیش کمیته های اجرایی آموزش و توانمند سازی کارکنان در ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها  اظهار داشت: از جمله دستاوردهای مهم برگزاری دوره های آموزشی، افزایش سطح دانش، مهارت و از همه مهمتر تغییر نگرش کارکنان در راستای بهبود عملکرد شغلی است.


 


 


 


 


  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 87472
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب