شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1400/11/30 - 11:31
  • - تعداد بازدید: 2172
  • - تعداد بازدیدکننده: 202
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز : مهارت آموزی و اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان البرز

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: ۱۲ هزار نفر در استان البرز مقرری بیمه بیکاری می‌گیرند که برنامه ای در جهت اشتغال مجدد و مهارت آموزی برای این افراد مد نظر است.

 


مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: ۱۲ هزار نفر در استان البرز مقرری بیمه بیکاری می‌گیرند که برنامه ای در جهت اشتغال مجدد و مهارت آموزی برای این افراد مد نظر است.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از اداره کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان البرز ، حسین فلاح نژاد در نشست اتاق بازرگانی استان در خصوص راهکار تامین نیروی کار در واحدهای درخواست کننده نیرو در  شهرک‌های البرز اظهار داشت: کمبود نیروی کار در استان البرز مدتی است که مطرح شده است در صدد چاره جویی برای رفع این مشکل هستیم.


وی افزود : راهکاری برای برون رفت از این مشکل در نظر گرفته شده و اقدامات لازم آغاز شده است.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان این مطلب که یکی از راهکارها ، استفاده از ظرفیت 12 هزار نفری مقرری بگیران بیمه بیکاری است ،اظهار کرد: برنامه ریزی برای دریافت لیست این افراد از تامین اجتماعی در حال انجام است و افرادی که توانایی و استعداد لازم را دارند برای اشتغال به واحدهای صنعتی متقاضی معرفی نیروی کار معرفی می‌شوند .


فلاح نژاد با بیان اینکه برخی از مقرری بگیران بعد از پایان زمان دریافت مقرری تمایلی برای انجام کار ندارند که این افراد مد نظر نیستند، ادامه داد: افراد متقاضی کار که مهارت هم دارند در اولویت به کار گیری در واحدهای صنعتی هستند.


وی با بیان اینکه برخی مقرری بگیران استان البرز دارای مهارت نیستند و تمایل به کار بعد از پایان دریافت مقرری دارند، ادامه داد: هماهنگی لازم برای مهارت آموزی بر اساس نیازهای واحدهای صنعتی در حال انجام است  و این افراد بعد از طی یک دوره فشرده مهارتی به واحدهای صنعتی معرفی می شوند.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از ابتدای سال آینده توانایی تزریق 500 الی 700 نفر از مقرری بگیران داری مهارت به واحدهای صنعتی مهیا می‌شود، گفت: از کارفرمایان عزیز هم انتظار این است که با در نظر گرفته مزایای و انجام تشویقات لازم انگیزه کارگران را اشتغال در واحده‌های صنعتی بیشتر کنند.


فلاح نژاد با بیان اینکه در استان البرز تنظیم روابط کارگر و کارفرما  از مهمترین وظایف اداره کل کار است، گفت: سالانه حدود 11 هزار پرونده اختلافی بین کارگر و کارفرما را در حوزه صنعت و صنوف  در اداره کل کار استان رسیدگی می‌شود.


وی تصریح کرد: تقویت تشکل‌های کارگری در حوزه‌های صنعت  می تواند روابط بین کارگر و کارفرما را تنظیم کند و در استان البرز بین تشکل های کارگری و حوزه کارفرما ارتباطاتی خوبی شکل گرفته است.


 


 

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 88791
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب