شعار سال
یکشنبه 07 مرداد 1403
  • 1402/04/28 - 08:55
  • - تعداد بازدید: 606
  • - تعداد بازدیدکننده: 595
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

شهریور معاون پژوهش، برنامه ریزی و ستجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

برای اولین بار مسابقات ملی مهارت بین سربازان وظیفه در حال خدمت با هدف محک زدن مهارت های این افراد و تاثیر و نقش آن ها طراحی شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تربیت مربی ، علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و ستجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس ریاست مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای برگزار گردید، بیان داشت: این سازمان در هفته ملی مهارت، برای اینکه افکار مردم و مسئولین را به آموزش ها و مهارت آموزی معطوف و دستاوردها و عملکردهای یک سال گذشته را بیان کند، برنامه هایی را پیش بینی کرده است.

در ادامه یکی از این برنامه ها، برگزاری دومین جشنواره ملی مهارت است که ۱۰ مرداد ماه با حضور فعالان حوزه مهارت آموزی کشور برگزار می شود و در آن از مسئولین کارخانجات و کارگاه هایی که در حوزه صنعت و مهارت آموزی فعال هستند، تجلیل به عمل می آید. افرادی نیز به عنوان سفیران مهارت شناسایی و معرفی می شوند که کار آن ها ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی در جامعه است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و ستجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به تجلیل و تکریم خیرین مهارت در ابن رویداد ملی عنوان کرد: مسابقات ملی مهارت نیز یکی از اقدامات این سازمان است که با هدف ایجاد نشاط در جامعه و به ویژه ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کمک به نوجوان و جوانان برگزار می شود تا آن ها مسیر شغلی خود را انتخاب کنند و در کنار آن برای انتخاب رشته های تحصیلی و مشاغل آماده شوند.

شهریور افزود: رقابت کنندگان مهارتی کشور برای شرکت در رقابت های آسیایی که در آذر ماه و مسابقات‌ جهانی مهارت که در فرانسه برگزار می شود، آماده می شوند؛ این مسابقات با هدف آماده سازی تیم جمهوری اسلامی، طراحی شده و بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در مرحله استانی در تاریخ ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه و مرحله نهایی آن نیز در آبان سال جاری برگزار می شود.

به گفته معاون پژوهش، برنامه ریزی و ستجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای، در این مسابقات ۵ هزار و ۳۵۰ نفر که عمدتا جوانان زیر ۲۱ سال هستند، در ۳۳ رشته با یکدیگر به رقابت می پردازند. علاوه بر مسابقات ملی مهارت، مسابقات نوجوانان نیز از سال قبل طراحی شده و امسال ۵۰۰ نفر نوجوان در پنج رشته در حوزه فناوری اطلاعات شرکت کردند که مرحله نخست آن به صورت آنلاین برگزار شد و شهریور ماه نیز در سطح ملی برگزار می شود.

وی مطرح کرد: این مسابقات با هدف کمک به انتخاب مسیر شعلی برگزار می شوند و نقش کلیدی در ایجاد نشاط در جامعه دارند. دومین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران نیز به میزبانی استان البرز و با حضور ۱۵۱ نفر از ۵۳ بنگاه اقتصادی در ۱۰ رشته برگزار می شود. این رقابت ها نقش مهمی در ارتقای سطح مهارت نیروی کار دارد. در دوره دوم این مسابقات، شاهد رشد ۶۰ درصدی تعداد کارخانجات شرکت کننده از سراسر کشور نسبت به دوره اول هستیم.

شهریور خاطرنشان کرد: علاوه بر این برای اولین بار مسابقات ملی مهارت بین سربازان وظیفه در حال خدمت برگزار می شود که یکی از گروه ها جامعه هدف ما در حوزه مهارت آموزی هستند. این مسابقات با هدف محک زدن مهارت های این افراد و تاثیر و نقش آن ها طراحی شده است. دومین دوره از مسابقات مهارت زندانیان نیز بین زندانیانی که در ندامتگاه ها آموزش های لازم را دیده اند، در زندان ‌های کشور برگزار شد.

وی اظهار کرد: امسال یک مجموعه کامل مسابقات مهارت ها طراحی و برخی از آن ها اجرا شده که نسبت به سال گذشته به لحاظ نوع مسابقات، رشته ها و تعداد رقابت کنندگان، رشد ۴۰۰ درصدی داشته است که در حوزه خود کم نظیر است. این موضوع نشان ‌می دهد که جامعه جوان کشور از مهارت اموزی استقبال می کنند و به جای مدرک‌گرایی و هدر دادن فرصت ها، مهارت اموزی را انتخاب کرده اند.

 

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 102511
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب