شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1400/08/06 - 09:40
  • - تعداد بازدید: 1285
  • - تعداد بازدیدکننده: 156
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: حکمرانی مهارت، بر پایه داده های آماری دقیق محقق می شود

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در «وبینار حکمرانی مهارت با برنامه ریزی هوشمند مبتنی بر داده های آماری» تاکید کرد: حکمرانی مهارت، بر پایه داده های آماری دقیق محقق می شود.

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در «وبینار حکمرانی مهارت با برنامه ریزی هوشمند مبتنی بر داده های آماری» تاکید کرد: حکمرانی مهارت، بر پایه داده های آماری دقیق محقق می شود.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نشست وبیناری با عنوان حکمرانی مهارت با برنامه ریزی هوشمند مبتنی بر داده های آماری، با حضور غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، تعدادی از مدیران و کارشناسان ستادی و حضور وبیناری مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها، چهارشنبه، 5 آبان سال جاری به مناسبت بزرگداشت روز آمار و برنامه ریزی در محل سازمان برگزار شد.


حسینی نیا با تاکید بر اینکه حکمرانی مهارت، بر پایه داده های آماری دقیق محقق خواهد شد گفت: اهمیت و نقش آمار در روزگار ما بر کسی پوشیده نیست و برنامه ریزی و هرگونه تصمیم گیری چنانچه بر پایه داده های دقیق و صحیح باشد ما را به هدف می رساند.


تاکید بر اصل شفافیت؛ داده های آماری باید منطبق بر واقعیت باشد


حسینی نیا با تاکید بر «اصل شفافیت» گفت: باید داده های صحیح احصا شوند، اصلا مهم نیست ریزش آماری داشته باشیم ولی به گونه ای عمل کنیم که آمار با واقعیت مغایرت نداشته باشد.


وی با اشاره به ضرورت تولید و استفاده از آمارهای دقیق، گفت: یکی از حلقه های توسعه، توجه به آمار و اطلاعات است و استفاده از این آمار در جهت برنامه ریزی به اندازه تولید آن اهمیت دارد.


وی همچنین از تجزیه و تحلیل «داده های بزرگ» و توجه به مباحث آماری و تولید داده ها در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال 1401 به عنوان ضرورت نام برد و گفت: داده ها، افق های بهتری به ما نشان می دهند و لازم است اتاق های فکر نیز بر همین اساس تشکیل شوند و عمل کنند.


معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان :


سیاستگذاری ها در سازمان آموزش فنی و حرفه ای بر پایه داده های آماری انجام خواهد شد.


در ادامه علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان، از آمار و اطلاعات به عنوان کلید و پایه تصمیم گیری ها یاد کرد و گفت: سیاستگذاری ها در سازمان آموزش فنی و حرفه ای بر پایه داده های آماری انجام خواهد شد.


وی گفت: تاثیرات عمیق پیشرفت فناوری بر اقتصاد جهان و تغییرات جمعیتی منجر به یک مشکل فوری در جامعه شده است که چگونه افراد را به مهارت های لازم برای مشارکت در اقتصاد مجهز کنیم.


وی با اشاره به لزوم توجه به آمار در جهت «آینده نگری در آموزش های مهارتی» گفت: مجمع جهانی اقتصاد پیش بینی کرده است که در صورت اقدام بموقع در زمینه توسعه مهارت ها تا سال 2028 شکاف مهارت در جهان از بین خواهد رفت و منجر به افزایش 5/6 تریلیون دلاری در تولید ناخالص داخالی جهانی می شود.


شهریور گفت: ارتقای مهارت به کاهش نابرابری و دو قطبی در کشورهایی که نابرابری بالایی دارند کمک می کند و کیفیت مشاغل را بالا می برد.


وی افزود: از هم اکنون باید شروع به سرمایه گذاری در «مهارت های برتر» کنیم  و این موضوع با برنامه ریزی مبتنی بر آمار و اطلاعات دقیق،  شفاف و واقعی،  بهتر به نتیجه می رسد.


 معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان ادامه داد: باید رویکرد مناسبی در جهت افزایش «بودجه مهارت  افزایی» اتخاذ شود کما اینکه در کشورهای توسعه یافته نیز سهم قابل توجهی از بودجه به مهارت آموزی اختصاص دارد.


وی با اشاره بر لزوم وجود «یارانه مهارت آموزی هدفمند » برای نیل به اشتغال پایدار گفت: برای اصلاح سیستم های آموزشی و تجدید نظر در آموزش مهارت ها، دولت باید بر اساس تجزیه و تحلیل و مشاوره های تخصصی برنامه ریزی کند .


علی حسین شهریور تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در حکمرانی مهارت، وجود سیستم پیش بینی  و تطبیق مهارت است و این سیستم چند وجهی باید وجود داشته باشد تا  نیازهای بازار کار را پیش بینی کند.


وی در پایان بر لزوم استفاده از تجربیات بین المللی برای توسعه مهارت در کشور تاکید کرد.


در این نشست وبیناری که با حضور مدیران ستادی و حضور برخط مدیران استانی برگزار شد، تعدادی از مدیران به ارائه نظرات و پیشنهادات و تجربیات موفق استانی پرداختند.


 

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 86944
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب