شعار سال
یکشنبه 07 مرداد 1403
  • 1402/02/17 - 14:43
  • - تعداد بازدید: 1502
  • - تعداد بازدیدکننده: 1415
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

در آیین معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان، مطرح شد: بهره گیری از ظرفیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در شکوفایی اقتصادی استان

در آیین معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان، مطرح شد: بهره گیری از ظرفیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در شکوفایی اقتصادی استان

در آیین معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان، مطرح شد:
بهره گیری از ظرفیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در شکوفایی اقتصادی استان
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین معارفه مدیرکل استان هرمزگان بر بهره گیری از ظرفیت این سازمان در تربیت نیروی انسانی ماهر و شکوفایی اقتصادی استان تأکید کرد.  
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از روابط عمومی استان هرمزگان؛ آیین معارفه مدیرکل استان هرمزگان با حضور «امیر میمنت آبادی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و «احسان کامرانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، برگزار و «محمد بذر افشان» به عنوان مدیرکل جدید این استان معرفی شد.  
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ضمن تقدیر از زحمات بیش از یک سال «علیزاده» مدیرکل پیشین این استان، بیان داشت: در گذشته اقدامات خوبی برای مردم استان رقم خورده است  و امیدواریم با حضور مدیرکل جدید و تلاش و با هم افزایی همکاران در خدمت به مردم استان، گامی بلند تری برداریم.  
«میمنت آبادی» با اشاره به توانمندی، قابلیت و  ظرفیت‌های نیروی انسانی و منابع متفاوت و بی نظیر این استان، افزود: ما  معتقدیم استان هرمزگان با نقش محوری و سنگینی که به عهده‌ی دارد بایستی به یکی از استان های مرفه کشور تبدیل شده، فقر و بیکاری در آن وجود نداشته باشد و انتظار می رود، مشکلات استان های هم جوار را نیز مرتفع کند.  
وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای یک نهاد آموزشی است و نیازمند حمایت شرکای اجتماعی، خیرین مهارتی، اصناف، اتحادیه ها و ... در توسعه آموزش های مهارتی است، اذعان داشت: این سازمان در راستای تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کسب و کار نیازمند مربی ماهر، تجهیزات به روز و مواد مصرفی در جهت کیفت بخشی به آموزش، سنجش مهارت، صدور گواهینامه و تدوین استاندارد های فنی و حرفه ای بر اساس نیاز روز و نیاز آینده مشاغل و مشاغلی که در آینده خواهیم داشت می باشد.  
معاون توسعه مدیریت، نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در اشتغال مولد و پایدار را مهم برشمرد و اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی ماهر در مجموعه قوانین سازمان و دبیرخانه شورای عالی مهارت توسط معاون اول رئیس جمهور به سازمان واگذار شده و این انسجام‌ بخشی در حوزه‌ی استانداردها، صلاحیت های حرفه‌ای، صدور گواهی‌نامه‌ها، سطح بندی مهارت و بکارگیری دستگاه های متفاوت آموزشی و پژوهشی در حوزه آموزش های غیر رسمی  می تواند در «نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب» مؤثر باشد و مدیریت و راهبری این نهضت به دست سازمان است که می توانیم با همکاری سایر دستگاه ها اجرایی این نهضت را به سرانجام برسانیم.  
در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان داشت: نقش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در استان هرمزگان، بسیار مهم است. نباید از آموزش به جوانان جویای کار شهرستان های استان شد، زیرا آنان جویای یادگیری مهارت هستند.  
کامرانی با تأکید بر شناسایی نخبگان مهارتی در استان، بیان داشت: بایستی متناسب با طرح های توسعه پایدار و متوازن استان، آموزش های مهارتی برای جوانان بومی شناسایی و ارائه شده و  با توجه به فرمایشات ریاست محترم جمهور نیاز استان را از درون استان پیدا کنیم و در تمام حوزه‌هایی که شما احساس می‌کنید که نیاز به پشتیبانی استانداری باشد؛ این هم‌افزایی، همدلی و همراهی در تمامی سه قوه، نمایندگان مردم در مجلس، دادگستری و نماینده‌ی محترم ولی فقیه که نگاه بلند دارند، وجود دارد.  
در ادامه «علی زاده» مدیرکل پیشین آموزش فنی و حرفه ای استان به تشریح عملکرد خود پرداخت و گفت: بیش از 40 هزار نفر دوره از آموزش های فنی و حرفه ای در سطح استان بهرمند شده اند، 19جامعه هدف داریم که در هر بخش یک برنامه وجود دارد و تمامی برنامه های اداره کل به عنوان یک راهبرد، تضمین شده در راستای سیاست گذاری از سمت دولت مردمی، وزارت و ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معاونین ابلاغ شده است و در حوزه های مختلف سیاست گذاری انجام شده است.
در پایان، «محمد بذرافشان» مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان بیان داشت: با نگاه به عرصه توسعه در دنیا در کنار مقوله هایی مثل زیست محیطی، منابع انسانی، منابع مادی و  امنیت، آموزش و مهارت خودش را برجسته نشان می دهد؛ یک مؤلفه عام و خواص وجود دارد و اگر بخواهیم با توجه به سخنان و شعار سال که مقام معظم رهبری بیان نموده است، تحقق ببخشیم و با توجه به سیاست های دولت مردمی سیزدهم  قطعاً بایستی یک نگاه عالمانه، خلاقانه، عاقلانه، دلسوزانه، مبتکرانه و  فعالانه در حوزه‌ی آموزش داشته باشیم.

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 99556
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب