شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1401/11/19 - 13:38
  • - تعداد بازدید: 925
  • - تعداد بازدیدکننده: 897
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در حاشیه افتتاح کارگاه سنجش صنایع غذایی بیرجند مطرح شد؛

داشتن مهارت سرمایه اصلی ۵۰۷ رشته شغلی در کشور است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بیش از ۵۰۷ رشته فعالیتی و شغل در کشور شناسایی شده که مهارت، سرمایه اصلی آنهاست و هنرآموزان با مهارت‌آموزی در یکی از این رشته‌ها و سرمایه اندک قادر به اشتغال هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، در حاشیه افتتاح کارگاه سنجش صنایع غذایی مرکز خواهران فنی و حرفه‌ای بیرجند در جمع خبرنگاران بیان داشت: تلاش می‌شود در این رشته‌ها از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه برای افرادی که مهارت‌آموزی می‌کنند تسهیلاتی فراهم شود تا با ایجاد اشتغال، فعالیت شایسته‌ای داشته باشند.

وی گفت: تکمیل زنجیره از یادگیری مهارت تا تبدیل آن به محصول با همکاری بخش‌های ذیربط به منظور توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال زایی برای جوانان در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور، افزود: همه این ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها توسط دولت و مردم برای مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان به‌ویژه بانوان ایجاد شده لذا تلاش ما این است که زنجیره یادگیری مهارت تا تبدیل آن به محصول را کامل کنیم.

به گفته وی در سال جاری تاکنون، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ برای هنرآموزان و کارآموزانی که در مراکز فنی و حرفه‌ای، مهارت‌آموزی کردند، سرمایه‌گذاری کرده و تلاش بر این است در رشته‌های مهارت‌محور و کم‌سرمایه‌بر، سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

حسینی‌نیا تصریح کرد: توصیه می‌شود کارآموزان، مهارت‌های مورد نیاز منطقه و شهر خودشان را فرا بگیرند و در حال حاضر با ایجاد نمایشگاه‌هایی در داخل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که زمینه فروش محصول را دارد از تولیدات کارآموزان حمایت می‌شود و استانداری و شهرداری‌ها نیز می‌توانند در بازارچه‌های خوداشتغالی مکانی را برای عرضه محصولات فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی منطقه خود داشته باشند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اذعان داشت: تلاش داریم چرخه صنعت گردشگری را به این مراکز متصل کنیم تا هم درآمدی با فروش تولیدات صنایع دستی برای مهارت‌آموزان ایجاد شود و هم معرف خوبی در هنر، صنعت و تمدن کهن ایرانی برای گردشگران خارجی باشد که در این زمینه پیگیری‌های لازم برای همکاری مجموعه میراث فرهنگی و نیز بخش خصوصی در دست اقدام است.

وی گفت: در معاونت‌های امور اقتصادی و تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در مراودات بین‌المللی توجه خاصی به محصولات صادراتی حاصل از تولیدات هنرآموزان فنی و حرفه‌ای با راه‌اندازی اتحادیه تعاونی صادرات صنایع دستی شده است.

 

حسینی‌نیا اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی به عنوان سرمایه اصلی برای مهارت‌آموزی در استان خراسان جنوبی وجود دارد و اکنون بیش از ۱۹ مرکز مهارت‌آموزی و ۱۵۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در این استان فعال است که نیمی از آنها در دولت سیزدهم ایجاد شده است.

همزمان با هشتمین روز دهه فجر کارگاه سنجش صنایع غذایی واقع در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افتتاح شد.

این مجموعه مجهز به وسایل و تجهیزات لازم به منظور سنجش بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای صنایع غذایی و خدمات تغذیه شهرستان بیرجند است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به خراسان جنوبی علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از رویداد آموزشی و نمایشگاه مرکز خواهران بیرجند هم بازدید کرد.

حضور در نشست شورای مهارت استان و اعطای مجوز مرکز جوار کارگاهی به یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بیرجند از دیگر برنامه‌های وی است.

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر : 96023
کلمات کلیدی
زهرا   پاک
خبرنگار

زهرا پاک

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب