شعار سال
یکشنبه 07 مرداد 1403
  • 1402/05/10 - 14:22
  • - تعداد بازدید: 1072
  • - تعداد بازدیدکننده: 1025
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون وزیر کار خبر داد:

برقراری افزایش فوق‌العاده ۳۵ درصد مربیان فنی و حرفه‌ای

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسعه آموزش‌های مهارتی را موجب تربیت افراد ماهر و توانمند دانست و گفت: به منظور حمایت از معیشت مربیان فنی و حرفه‌ای موضوع برقراری افزایش فوق‌العاده ۳۵ درصد امسال به دستور وزیر کار انجام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی‌نیا» در «دومین جشنواره ملی مهارت» ضرورت توجه به اصل مهارت و جلب توجه خانواده‌ها و عموم جامعه به سمت مهارت‌آموزی را از جمله علل بزرگداشت هفته ملی مهارت عنوان کرد و گفت: پنجه‌های کارآمد به تعبیر مقام معظم رهبری مسیری میانبر در جهت رسیدن به سازندگی و تحقق اهداف چشم انداز ۵ ساله هفتم توسعه از طریق به فعلیت رساندن استعدادهای ذاتی و بومی در کشور است.

وی گفت: در پاسخ به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای با کمک بخش خصوصی و تلاش دولت توانستیم طرح‌هایی همچون نخلستان،‌کهاد،‌ آموزش در محیط کار واقعی، آموزش جوار کارگاهی، طرح تابستانه مهارت و آموزش مهارت سربازان را پیش ببریم.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی توسعه آموزش‌های مهارتی را موجب تربیت افراد ماهر و توانمند دانست که بدون شغل نمی‌مانند و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اجرای طرح‌های همچون نخلستان، کهاد و ... درصدد توسعه مهارت آموزی در کشور و افزایش ظرفیت اشتغال‌پذیری جوانان و کارجویان است.

حسینی نیا درعین حال بر لزوم حمایت از مهارت‌آموزان و مربیان فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: به منظور حمایت از معیشت این بخش از جامعه موضوع برقراری افزایش فوق‌العاده ۳۵ درصد امسال به دستور وزیر کار انجام شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تقدیر از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بحث اصلاح اساسنامه سازمان، گفت: با اصلاح اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای منابع قابل توجهی جهت ارتقای معیشت مهارت آموزان کشور فراهم می‌شود.

در پایان این مراسم از ۹۶۶ استاندارد جدید شایستگی و ارزشیابی حرفه‌ای رونمایی و نشان ملی مهارت و تندیس مهارت به سفیران مهارت، خیرین مهارتی، بنگاه های اقتصادی سرآمد در مهارت آموزی، مدیران کل، رؤسای مراکز و مربیان نمونه اهدا شد و از آنان تجلیل به عمل آمد.

 

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر : 103251
زهرا   پاک
خبرنگار

زهرا پاک

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب