شعار سال
یکشنبه 07 مرداد 1403
  • 1402/07/10 - 03:47
  • - تعداد بازدید: 785
  • - تعداد بازدیدکننده: 746
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

با هدف جذب منابع و توسعه همکاری دوجانبه صورت پذیرفت؛ نشست تخصصی معاون وزیرتعاون با مدیرعامل صندوق کارآفرینی

نشست تخصصی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با مدیرعامل صندوق کارآفرینی در راستای توسعه مهارت وایجاد اشتغال مهارت آموزان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، ظهر امروز نشست تخصصی «مهردادعظیمی» معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با نعمت اله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در معیت،معاونت های توسعه مدیریت منابع انسانی، پژوهش، آموزش و روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در سالن جلسات با هدف ارتقا تسهیلات روستایی و عشایر برگزار گردید .

 در ابتدای این نشست فعالیت های صندوق توسط دکتر نعمت اله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید شرح داده  شد.

 نعمت الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: واحدهای اقتصادی خرد کوچک و متوسط نقش بسزائی در ایجاد اشتغال در کشور دارند؛ به طوریکه بیش از ۸۰% اشتغال کشور توسط این واحدها ایجاد شده است، لذا حمایت از این گونه واحدها علیرغم حمایت از اشتغال، زمینه ساز افزایش تولید در کشور نیز خواهد بود.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید نیز با توجه به اینکه دارای مخاطبانی در سراسر کشور به ویژه در مناطق روستایی و محروم بوده، ضرورت دارد، پیوست تسهیلات روستایی مدارک مهارتی قرار گیرد تا فرهنگ اشتغالزایی از طریق مهارت اموزی گسترش یابد.

در ادامه این جلسه معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور اشتغال را یکی از مهمترین مباحث روز دانست و گفت:دوره های آموزشی فنی و حرفه ای باید به گونه ای برنامه ریزی شود که خروجی آن اشتغال باشد.

مهرداد  عظیمی بیان کرد: عدالت اجتماعی باید در مباحث آموزش روستائیان وعشایر اجرا شود و یکی از مهمترین برنامه های سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور توانمندسازی روستائیان و عشایر با رویکرد اشتغال وآموزش های مهارتی است.

عظیمی گفت: به روز رسانی کارگاه های آموزشی که مهارتشان در سالهای آینده جز پیشرفته ترین مهارت های درآمد زا می باشد در اولیت کاریست و از شمادرخواست تسهیلات و کمک های بلاعوض در این راستا داریم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود:  شاغلین مهارت آموخته باید از طریق پرداخت تسهیلات حمایت شوند و برند سازی مهارت را با سند نهضت ملی مهارت آموزی گسترش دهیم.

در پایان این نشست تخصصی مقرر شد نمایندگان صندوق کارآفرینی امید و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طی جلسات متعدد کارگروه ها را مشخص و با ارائه طرح های اشتغالزا مهارت آموختگان را پس از آموزش به اشتغالی پایدار از طریق ارائه تسهیلات هدایت کنند .

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 105306
کلمات کلیدی
نسیم باستان
خبرنگار

نسیم باستان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب