شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1401/12/02 - 10:15
  • - تعداد بازدید: 526
  • - تعداد بازدیدکننده: 522
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد:

با هدف تشکیل بانک اطلاعاتی از برترین شیوه های ارائه مشاوره به مهارت جویان سومین جشنواره الگوی برتر مشاوره برگزار می شود

«محمدرضا شاه پسند»، معاون آموزش سازمان از برگزاری سومین جشنواره الگوی برتر مشاوره ویژه مشاوران مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سطح کشور با هدف تشکیل بانک اطلاعاتی از برترین شیوه های ارائه مشاوره به مهارت جویان خبر داد.

«محمدرضا شاه پسند»، معاون آموزش سازمان از برگزاری سومین جشنواره الگوی برتر مشاوره ویژه مشاوران مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سطح کشور با هدف تشکیل بانک اطلاعاتی از برترین شیوه های ارائه مشاوره به مهارت جویان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شاه پسند با اعلام این خبر افزود: به روز رسانی و ارتقا نظام مشاوره و هدایت شغلی و آموزشی یکی از اولویت های سازمان است، از این رو معاونت آموزش در سال 1400 اقدام به تدوین «دستور العمل اجرائی جشنواره  الگوهای برتر مشاوره» و برگزاری اولین جشنواره نمود تا در فضای رقابتی سالم، هریک از مشاورین داوطلب خلاقیت و ابتکار خود را در این زمینه عرضه نموده و در نهایت برترین الگو و مدل مشاوره به انتخاب داوران تعیین و برای بهره برداری در اختیار کارشناسان مشاور قرار گیرد.

وی گفت: الگوهای کاربردی منتخب در دو سال 1400 و 1401 و فیلم های مصاحبه ای مشاوره ای منتخب نیز در پورتال سازمان بارگزاری شد.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خصوص سومین جشنواره که در سال آینده برگزار می شود، بیان داشت: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود و بر اساس شاخصهای ملاک عمل که در هدایت مهارت جویان مورد استفاده قرار می گیرند ، توسط داوران در دو سطح استانی و کشوری داوری می شود.

وی در تشریح این روند ادامه داد: ابتدا آزمونی از منابع  عمومی و تخصصی ( اخلاق حرفه ای ، تاب آوری، دستورالعمل مشاوره، محتوای تخصصی مشاوره و بسته هدایت شغلی، مفاهیم عملی و نظری در مشاوره، راهنمای آزمون سلامت روان و  آزمون های SCL90، گاردنر و MBTI) با همکاری دفتر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای سازمان، با شرکت مشاوران مراکز به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

در مرحله ی دوم آزمون های عملی در دو سطح  استانی و ستادی انجام خواهد شد و در نهایت از بین 15 نفر برگزیده استانی 5 نفر برگزیده ملی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است آزمون تئوری 9 اسفندماه سال جاری، ارسال مستندات برگزیدگان استانی تا 6 اردیبهشت ماه سال آتی، آزمون عملی (ستادی) تا تاریخ 31 خرداد 1402 و تقدیر از برگزیدگان در هفته ملی مهارت انجام می شود.

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 96436
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب