شعار سال
یکشنبه 07 مرداد 1403
  • 1402/04/30 - 11:28
  • - تعداد بازدید: 854
  • - تعداد بازدیدکننده: 816
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اثربخش و کارآمد در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

 سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات از برگزاری جلسه وبیناری تعاملی توجیهی آموزشی بازرسی، ارزیابی عملکردو پاسخگویی به شکایات اثربخش و کارآمد در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد.
نظام چوبینه اعلام کرد: به‌منظور ساماندهی مجدد و بهبود برنامه‌های بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان، این جلسه وبیناری تعاملی، توجیهی و آموزشی بازرسین ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری ستاد و ادارات کل استان ها و مسئولین بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات باحضور امیرمیمنت آبادی (معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان)، علی حسین شهریور (معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت)، مجتبی نوروزی (معاون آموزش)، محمدجواد جامه بزرگی (مدیرکل دفتر مرکزی حراست)،  داود ناصری امید (مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی)، محمدهادی حبیبی ماچیانی (مدیرکل دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی)، رضا احمدی زلتی (مدیرکل دفتر فن آوری های نوین آموزشی و امنیت فضای مجازی) و بازرسان ماده 91 ستاد و نیز مدیران کل، مسئولین بازرسی و بازرسان ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری استان ها برگزار شده است.
چوبینه گفت:: اهداف جلسه،  هم اندیشی، هماهنگی، تبیین موضوعات مرتبط و تبادل تجربیات بین حوزه‌های مختلف ستاد سازمان و ادارات کل اجرایی بوده است که  بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اثربخش و کارآمد در سازمان آموزش فنی و 
حرفه ای کشور را به‌عنوان شعار دفتر بازرسی در سطح ملی و واحدهای متناظر استانی می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: تمامی مسئولان و افرادی که تحت هر عنوان در حوزه بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات فعالیت می نمایند و یا سایر مسئولین تصمیم ساز و تصمیم گیر، لازم است که از قوانین، مقررات و ضوابطی شامل:  سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، دستورالعمل اجرایی ماده 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری، اصول 12 گانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی، سند تحول دولت مردمی، کمیته های تخصصی مرتبط با مسائل مدیریتی و اداری، نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور، حقوق شهروندی در نظام اداری، نظام نامه مدیریت پاسخگویی به شکایات مردم، نظام نامه مدیریت توسعه فرهنگ سازمانی، گلوگاه های فسادخیز سازمان، مصادیق تعارض منافع، سامانه ها و مسیرهای پاسخگویی به شکایات شامل: سامانه ZRM ، سامانه سامد(111) ریاست جمهوری، سامانه سازمان بازرسی کل کشور، سامانه شکایات درگاه ملی مجوزها، سامانه پاسخگویی به شکایات در پرتال جامع سازمان، فرآیندهای بررسی شکایات حضوری و سایر قوانین و مقررات مربوطه آگاهی کامل داشته باشند تا با کمترین انحراف، گزارش دقیق تهیه نمایند و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های لازم را اتخاذ نمایند. 
چوبینه گفت: در این‌صورت، اثربخشی خدمات و افزایش بهره وری، رضایت‌مندی ارباب رجوع و مردم که از اهداف اصلی سازمان و نظام جمهوری اسلامی است، محقق خواهد شد. 
میمنت آبادی در ادامه اعلام کرد: وظایف بازرسان به لحاظ انتظارات مردم از دولت و پاسخگویی به دستگاه¬های نظارتی از جمله نمایندگان مجلس بسیار مهم است و می¬بایست بازرسان در طول دوره بازرسی از شاخص‌ها و استانداردهای پذیرفته‌شده، استفاده کنند و گزارشات آنها دارای اعتبار باشد. 
وی گفت: هر چند پیشگیری، مهم‌تر از درمان است؛ اما اگر انحرافی ایجاد شد، باید به خوبی و فوری اقدام کرد و تأکید نمود که گزارشی دارای اعتبار و قابل استفاده است که قابلیت سنجش و اندازه‌گیری و بهره‌برداری داشته باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان با اشاره به مبحث چگونگی انجام بازرسی در مراکز و واحد ها افزود: بعضی از نکات استخراج شده از اقدامات بازرسی، قابلیت اصلاح دارند و در حین رسیدگی باید واخواهی شده و اصلاح گردند و بعضی موارد هم غیرقابل واخواهی است و باید از مجرای قانونی اصلاح گردد. 
وی گفت بازرس باید علاوه بر تخصص کافی در موضوع بازرسی، ویژگی‌های برجسته یک فرد قضاوت‌کننده را داشته و گزارشات بازرسی می‌بایست قابلیت تحلیل و استفاده را دارا باشد  و موارد برجسته یک گزارش اعم از موضوع، مدت، مبلغ، مکان و مستندات کافی باید در پیوست یک گزارش باشد.
محمدجواد جامه بزرگی (مدیرکل دفتر مرکزی حراست) درخصوص فساد و آثار مخرب کل کشورها اعلام کرد: جرایمی مانند رشوه، اختلاس، ... جرائم جدیدی نسیتند و قدمتی به اندازه‌ی تشکیل دولت ها دارند، اما برای مبارزه با آن باید برنامه هدفمند و هوشمند داشت. 
جامه بزرگی بر توسعه و ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی و بازدارنگی بسیار زیادی که این مهم در جلوگیری از فساد دارد اشاره کرد و گفت: آموزش بازرسان و اصلاح فرآیندهای کاری جهت خدمت رسانی در 
حوزه های مختلف را از ضروریات و مولفه های مهم سازمان است.
  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 102615
کلمات کلیدی
صوفیا سهرابی
خبرنگار

صوفیا سهرابی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب