شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1401/08/29 - 08:53
  • - تعداد بازدید: 221
  • - تعداد بازدیدکننده: 216
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان:

اهتمام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت آموزی در حیطه مشاغل نوظهور با نگاه به آینده است

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست وبیناری تخصصی مهارت آموزش کسب و کارهای جدید گفت: گسترش مهارت آموزی با همکاری شرکت های دانش بنیان، مراکز فناوری و نوآوری و استارت آپ ها در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان  آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست وبیناری تخصصی مهارت آموزش کسب و کارهای جدید گفت: گسترش مهارت آموزی با همکاری شرکت های دانش بنیان، مراکز فناوری و نوآوری و استارت آپ ها در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «علی حسین شهریور» افزود: آمارها نشان می دهد با توجه به دیجیتالی شدن کسب و کارها تا سال 2025، میلیون ها  شغل از بین رفته و چیزی در حدود یک صد شغل جدید به بازار کار ورود خواهند کرد که مهارت های ویژه ای را می طلبد.

وی افزود: پیش بینی ها نشان می دهد 67 درصد کودکانی که در سال 2017 متولد شده اند، در آینده در مشاغلی شروع به کار خواهند کرد که هنوز ایجاد نشده اند.

شهریور با اشاره به آمار بیکاران کشور ادامه داد تعداد زیادی( 40 درصد) از افراد فاقد شغل جامعه را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند که به تفکیک مدرک تحصیلی، مقطع کارشناسی ارشد بیشترین آمار و پس از آن دکترا و کارشناسی قرار دارند و کمترین آمار بیکاری در بین تکنسین ها و مقاطع کاردانی بوده است که 97 درصد از آنان به اشتغال دست یافته اند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان بیان داشت: آمار مذکور و کاهش نیم میلیونی متقاضیان ورود به دانشگاه و آموزش عالی نشان از شکاف عمیق بازار کار و عدم تناسب شغل با تحصیلات دارد که تنها با مهارت آموزی قابل حل است.

شهریور، تصریح کرد: به منظور ایجاد راهکار برای این موضوع و تحقق اهداف سازمانی، تفاهم نامه ای با  با معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شده است که در آن ایجاد و گسترش شرکت های دانش بنیان، مراکز فناوری و نوآوری و استارت آپ ها و مهارت های آن در دستور کار بوده و برای تکمیل این حلقه همکاری و پیوند بین آموزش های مهارتی با مشاغل نوظهور، اولین مرکز آموزشی در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای ایجادمی شود.

وی با اعلام اینکه یک هزار و 237استاندارد آموزش شغل و شایستگی با رویکرد دانش بنیان و مشاغل نوظهور تدوین و به روزرسانی و به مراکز آموزش عالی برای اجرا ابلاغ نیز شده است،

خاطر نشان کرد: مجوز ایجاد مراکز آموزش مهارت به شتاب دهنده ها، پارک های علم وفناوری و شرکتهای دانش بنیان بر طبق ضوابط اعطاء می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان از حمایت سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور به طرح های پزوهشی سخن گفت و تصریح کرد در همین راستا و به منظور حمایت از این قبیل طرح ها با همکاری دانشگاه تهران و طی فراخوانی از همه دانشجویان و اساتید برای همکاری دعوت به عمل آمد.

شهریور همچنین از فراخوان طرح «سهم آموزش های فنی و حرفه ای در اقتصاد ملی» توسط سازمان برای نخستین بار خبر داد.

بنا براین گزارش، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان از ایجاد «موج مهارتی» در آموزش مهارت های نوظهور در 4 رشته خبر داد و افزود: مسابقات مهارت در این رشته ها بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

وی بیان داشت: در بیستمین دوره مسابقات کشوری مهارت رشته های برافکن نظیر: امنیت سایبری، فناوری های وب، طراحی مهندسی مکانیک، راهکارهای نرم افزار برای کسب و کار و پردازش ابری از استقبال خوبی برخوردار بوده است.

وی در پایان به رویکرد نوین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تحت عنوان  راه اندازی « مراکز نوآوری و فناوری های نوبنیان» اشاره کرد و افزود: تربیت مربیان توانمند مهارتی برای آموزش به مخاطبین آغاز شده است.

 

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 93420
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب