شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1400/09/12 - 12:58
  • - تعداد بازدید: 2015
  • - تعداد بازدیدکننده: 135
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

آیین تجلیل از نخبگان مهارتی رشته فناوری خودرو در نوزدهمین مسابقات ملی مهارت برگزار شد

حسین حق‌وردی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از نخبگان مهارتی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری خودرو گفت: آموزش های فنی و حرفه ای حلقه پیوند نیروی انسانی و بازار کار است.

حسین حق‌وردی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از نخبگان مهارتی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری خودرو گفت: آموزش های فنی و حرفه ای حلقه پیوند نیروی انسانی و بازار کار است.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور به نقل از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، آیین تجلیل از نخبگان مهارتی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری خودرو با حضور حسین حق‌وردی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، مدیرکل آموزشگاههای آزاد و مدیر دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای، مدیر کل کار دانش و فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، برگزار شد و نفرات برگزیده معرفی و تقدیر شدند.


عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، آموزش های فنی و حرفه ای را حلقه پیوند نیروی انسانی و بازار کار عنوان کرد و افزود: برنامه پنج ساله ششم توسعه نیز نگاه ۵۰ درصدی به توسعه آموزش مهارتی دارد که با اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی به این مهم دست می یابیم.


حسین حق وردی، با تأکید بر اینکه تمام سعی بنده و همکارانم در مجلس بر این است تا بحث آموزش های مهارتی و آموزش های فنی و حرفه‌ ای در کشور اوج بگیرد، بیان داشت: در کشورهای توسعه یافته به امر مهارت محور بودن آموزش توجه شده و این امر ‌سبب شده است که مهارت به عنوان یکی از عناصر کلیدی برای تحقق پیشرفت های اقتصادی محسوب و از جمله عوامل موثر در موفقیت کشورهای توسعه یافته تلقی شود.


نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود از حضور در این آیین ابراز خرسندی کرد و بر توسعه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار تأکید کرد.


در ادامه علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان  آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه اقتصاد ایران تشنه نیروی کار ماهر است، خاطرنشان ساخت: پیوند صنعت، دولت، دانشگاه و مهارت آموزی موجب رشد اقتصادی بالا می شود.


حسین شهریور، نیروی انسانی، را کلیدی ترین عنصر توسعه برشمرد و گفت: منابع انسانی هم عامل توسعه و هم هدف توسعه است و در این چارچوب، افراد تحصیلکرده و متخصص نقش مهمتری را بر عهده دارند.


وی با اشاره به اینکه 40 درصد از بیکاران کشور، فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشند، تصریح کرد: 54 درصد از افرادی که مجاز به انتخاب رشته در کنکور 1400 شده اند، از انتخاب رشته صرف نظر کرده اند که این افراد به این آمار اضافه می شوند.


معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، پیوند بین آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه با هدف افزایش مهارت های شغلی را موجب تقویت توان کاریابی بیش از پیش عنوان کرد.


شهریور در پایان سخنان خود آموخته‌های کلیدی را بهترین شیوه جهانی همکاری صنعت و آموزش‌های مهارتی دانست و بر توسعه آموزش‌های مهارتی در صنایع تأکید کرد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، برگزیدگان این مسابقات را سفیران مهارتی کشور ایران در مسابقات جهانی مهارت خواند و اظهار داشت: استان تهران میزبان 29 نخبه مهارتی رشته فناوری خودرو از 7 تا 10 آذر و 41 نخبه مهارتی در رشته های صافکاری و نقاشی خودرو از 12 تا 15 آذر در مرکز تخصصی مهارت و فناوری خودرو 9 دی می باشد.


جواد روانبخش تصریح کرد: میزبانی نخبگان مهارتی رشته های فناوری خودرو، صافکاری و نقاشی خودرو افتخار بزرگی برای استان تهران است و سعی بر آن شده است با هماهنگی و هم افزایی عوامل این مسابقات به نحو مطلوب برگزار شود.


وی، با تقدیر ویژه از حامیان برگزاری این مسابقات، بیان داشت: حامیان این مسابقات به عنوان شرکای اجتماعی نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی ایفا می کنند.


بر اساس این گزارش، محمد ابراهیم نژاد از استان کردستان مدال طلا، علی حصارزاده از استان همدان مدال نقره، مهدی جعفری از استان قزوین مدال برنز و محمدحسن افسر ولایی از دانشگاه فنی و حرفه ای، آرمان درستی و امیرحسین مرادی لیالستانی از استان تهران، محمدجواد مردانپور از استان کرمانشاه ، امین رجب زاده زرندی از استان کرمان، جواد ایزدی از استان خراسان رضوی، پوریا رمضانی سلیماندارابی از آموزش و پرورش و یونس علی نژاد از استان آذربایجان شرقی؛ دیپلم افتخار این دوره از مسابقات در شته فناور خودرو را کسب کردند.







  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 87200
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب