شعار سال
یکشنبه 11 شهریور 1403
  • 1403/06/07 - 13:37
  • - تعداد بازدید: 172
  • - تعداد بازدیدکننده: 160
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برنامه زنده مثبت آموزش:

1500 مرکز جوار و بین‌کارگاهی تا پایان سال راه اندازی می شود/ الگوی موفق واگذاری 60 درصد از مأموریت های ذاتی سازمان آموزش فنی و حرفه به بخش خصوصی

عظیمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور در برنامه زنده مثبت آموزش شبکه آموزش از راه اندازی 1500 مرکز جوار و بین‌کارگاهی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه سرمایه انسانی، تدوین استانداردها و سرفصل‌های آموزشی، ارائه آموزش‌های مهارتی، سنجش صلاحیت حرفه‌ای و تربیت مربیان در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر را مأموریت اصلی این سازمان برشمرد.

وی تدوین بیش از 11700 استاندارد مهارتی، ارائه آموزش های مهارتی به 5 میلیون و 200 هزار نفر با رشد 34 درصدی، سنجش صلاحیت حرفه ای 4 میلیون و 100 هزار نفر با رشد 51 درصدی، رشد ۱۱۹۴ درصدی صدور مجوز آموزشگاه آزاد و واگذاری بیش از 60 درصد از مأموریت های ذاتی سازمان به بخش خصوصی و ... در دو سال اخیر نسبت به مدت مشابه را از عملکرد درخشان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش های دولتی و خصوصی عنوان کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه یکی از حوزه هایی که با افتخار تحریم ها را شکست، صنایع کشور بوده است، تصریح کرد: راه اندازی 1500 مرکز جوار و بین کارگاهی تا پایان سال در راستای برقراری ارتباط بین آموزش و صنایع، یکی از راهبردهای اساسی این سازمان متناسب با شعار سال صورت می‌پذیرد.

وی 659 مرکز و بیش از 4800 کارگاه آموزشی، بیش از 36 هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد و 40 هزار مربی در بخش دولتی وخصوصی را از ظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برقراری عدالت آموزشی خواند.

 

ضرورت توجه ویژه به آموزش های مهارتی و نگاه به آینده در کشور

عظیمی با اشاره به عصر پیشرفت شتابان تکنولوژی و فناوری اطلاعات به عنوان یک پدیده جهانی، خاطرنشان ساخت:  بر اساس پایش داده های آماری در خصوص کمترین نرخ بیکاری در دو سال اخیر، 79 درصد از افراد دارای شغل و درآمد، آموزش های مهارتی را کسب کرده اند که این امر نشان دهنده تأثیر بسزای آموزش های مهارتی در اشتغال می باشد و توجه ویژه توسعه آموزش های مهارتی با نگاه به آینده در کشور و توزیع متناسب منابع مالی در توسعه مهارت آموزی در کشور را می طلبد.

وی با بیان اینکه آزمون های استخدامی در کشور به صورت تئوری و نظری برگزار می شود و بعضاً افراد استخدام شده از مهارت کافی برخوردار نیستند، اذعان داشت: آزمون های مهارتی 25 درصد دانش و 75 درصد عملی مورد سنجش قرار می گیرد و بازآموزی شاغلین در صنایع، پس از سنجش صلاحیت حرفه ای و فرآیند جذب نیروی جدی الاستخدام از مسیر موفقیت در آزمون های سازمان آموزش فنی و حرفه ای از عملکرد موفق این سازمان در ورود به حوزه اشتغال می‌باشد.

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر : 115496
کلمات کلیدی
زهرا   پاک
خبرنگار

زهرا پاک

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب