شعار سال
یکشنبه 07 مرداد 1403
  • 1402/06/19 - 06:36
  • - تعداد بازدید: 494
  • - تعداد بازدیدکننده: 460
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

گسترش دایره آموزش‌های مهارتی کشور هدفگذاری شده است

گسترش دایره آموزش‌های مهارتی کشور هدفگذاری شده است

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سفر به استان البرز با اشاره به تاکید «بیانیه گام دوم انقلاب» در خصوص اهمیت نهضت ملی مهارت آموزی اعلام کرد: گسترش دایره آموزش‌های مهارتی این سازمان در داخل و خارج از کشور هدفگذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «مهرداد عظیمی» رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آیین گشایش سه طرح آموزش مهارتی و نیروگاه خورشیدی در استان البرز گفت: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر نهضت ملی مهارت آموزی و برنامه‌های اشتغال آفرینی دولت سیزدهم، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برنامه‌های متعددی به اجرا در آورده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم ایجاد اشتغال برای جوانان است که تحقق این امر از مسیر مهارت آموزی فراگیر می‌گذرد.

عظیمی افزود: بر همین اساس ۲ موضوع مهم یعنی کیفی سازی امکانات و آموزش‌های موجود و توجه به رشته‌های جدید آموزشی را هدفگذاری کرده ایم.

وی بیان داشت: در بحث کیفی سازی آموزش‌های مهارتی نیاز به بهینه سازی امکانات و استفاده از استاندارد‌های آموزشی مناسب است که در این بخش برای تامین زیر ساخت‌ها به دولت و مجلس اعلام نیاز شده است.

معاون وزیر تعاون گفت: توجه به مهارت‌های جدید به عنوان برنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز با جدیت دنبال می‌شود تا بتوانیم نیاز‌های روز جامعه را پاسخ دهیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی مراکز آموزش مهارتی کنارکارگاهی و صنایع کشور، افزود: امروز این مهم در حال تحقق و گسترش است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کنار صنایع بزرگ مانند پتروشیمی و فولاد و سایر صنایع قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حضور مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در صنایع بزرگ تولیدی کشور افزون بر ارتقای سطح کارایی کارکنان این مجموعه‌ها به شناسایی نیاز‌های جدید آموزشی می‌انجامد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: براین اساس، نیاز‌های آموزشی برای بخش‌های مختلف صنایع شناسایی و به فراخور نیاز اقدام آموزشی صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر کار بیان کرد: امروز نیز با همکاری وزارت امور خارجه، دیپلماسی آموزش مهارت بین المللی برای کشورمان شکل گرفته و سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور با شماری از کشور‌های جهان همکاری آموزشی و تبادل مهارتی دارد.

عظیمی، با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از حدود ۹ هزار استاندارد و ۱۶ دپارتمان آموزشی برخورداراست، گفت: همکاری با کشور‌های هدف در سه بخش صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی کشور‌ها فاقد زیر ساخت‌های آموزشی و مهارتی هستند که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران در تامین زیرساخت‌ها با آن‌ها همکاری لازم را دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد: اعزام مربی به برخی کشور‌های هدف یا پذیرش مربیان خارجی در ایران اضلاع دیگر همکاری‌های بین المللی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با کشور‌های جهان را تشکیل می‌دهد.

عظیمی با اشاره به بازدید ۳۰ دیپلمات خارجی از امکانات مهارتی/ آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در هفته‌های اخیر اظهار کرد: همکاری و مشارکت آموزشی با کشور‌های مختلف در حال گسترش است که در این زمینه بخش اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان به خوبی نقش آفرینی می‌کند.

وی تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کنار توسعه زیر ساخت‌های آموزشی درون سازمانی و افزایش رشته‌های آموزشی، رویکرد فعالیت آموزشی در کنار صنایع مختلف کشور و همکاری‌های بین المللی را با جدیت دنبال می‌کند تابتواند نیاز‌های آموزشی داخل را محقق و همکاری‌های بین المللی را بسط و گسترش دهد.

این گزارش می افزاید؛ عظیمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این سفر با «دکتر عبداللهی» استاندار البرز دیدار و گفتگو کردند.

که گسترش تعاملات و  همکاری ها، و نیز تأکید بر فرهنگ مهارت آموزی مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

 

آئین افتتاح  مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت ایدکوپرس استان البرز (شرکت مجموعه های پرسی توسعه صنایع خودرو (ایپکو ی سابق)، در سال ۱۳۷۹ تاسیس گردید و محور اصلی فعالیت شرکت طراحی و ساخت قطعات و مجموعه های پرسی/فلزی خودرو می باشد)، بازدید از کارگاههای مهارت آموزی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهیدان رهبری کرج، دیدار و گفتگو با مربیان و مهارت آموزان مرکز، بازدید از خطوط تولید شرکت صنایع غذایی پاک تلیسه (۲۰۲) با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های آموزشی/مهارتی فی مابین و اعطای مرکز آموزش بین کارگاهی به این شرکت از دیگر برنامه های این سفر بود.

گفتنی است رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این خلال این سفر با حضور در شورای اداری دیدار و گفتگویی با مدیران و روسای انجمن های صنفی آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای استان، مسئولان و کارشناسان اداره کل انجام داد.

در این سفر «سیدمازیار علوی»، مدیر کل حوزه ریاست، حقوقی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان معاون وزیر تعاون را همراهی کرد.

 

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر : 104769
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب