شعار سال
یکشنبه 07 مرداد 1403
  • 1402/05/21 - 07:58
  • - تعداد بازدید: 742
  • - تعداد بازدیدکننده: 689
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی:

نهادهای توزیع بودجه کشور مسیر مناسبی برای مهارت آموزی ترسیم کنند

آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به ضرورت گسترش آموزش های مهارتی اعلام کرد: نهادهای توزیع کننده بودجه باید مسیر مناسبی برای توسعه مهارت اموزی کشور ترسیم کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «مهرداد عظیمی» در آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران کشور گفت: کشور ما در امر آموزش مهارت ها نیازمند سازوکارهای مناسب است و باید متناسب با رشد سریع و شتابان فناوری حرکت کنیم .

وی ادامه داد: امروز دنیا متاثر از رشد شتابان فناوری است و بر همین اساس ما باید به کمک جوانان نخبه و ماهر ، این فناوری ها را بومی سازی کنیم و در مسیر رشد و بالندگی پیش برویم .

معاون وزیر کار با بیان اینکه تاکنون سهم مهارت آموزی از بودجه آموزشی کشور مناسب نبوده است، خاطرنشان ساخت: باید نگاهمان به مقوله آموزش ها مهارت ها تغییر کند ضمن آنکه تمام دستگاه های اجرایی باید به کمک سازمان آموزش فنی وحرفه ای بیایند.

وی افزود: به طور قطع بخشی از وعده های دولت باگسترش مهارت آموزی و بهره مندی از ظرفیت های مهارتی کشور محقق خواهد شد که باید به این مقوله توجه ویژه داشت.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دنبال کردن پدیده های نوظهور فناوری در شرایط کنونی را ضروری دانست و بر بهره گیری از دانش نخبگان برای بوم سازی آن ها تأکید کرد.

عظیمی با تأکید بر دستیابی به دانش روز دنیا بیان داشت: ضروری است آینده پژوهی و پدیده نگاری را در عرصه فناوری و دانش دنبال کنیم .

وی شناسایی نخبگان، بهره گیری از ظرفیت های آنان در فرآیند آموزش و تولید، ارتقاء سطح دانش، ایجاد انگیزه در بین کارگران و همفکری با بنگاه های اقتصادی را از اهداف این مسابقات برشمرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: در این دوره از مسابقات ملی مهارت کارگران کشور ، ۱۸۶ نفر در ۹ رشته به رقابت پرداختند که ۲۹ نفر آنان برگزیده شدند.

«علی حسین شهریور» ادامه داد: نفرات برتر این رقابت ها افزون بر دریافت های مدال طلا، نقره و برنز ، جوایز نقدی نیز دریافت می کنند و افراد برتر به عنوان استاد مدعو، طراح سؤال مسابقات مهارتی و همکار در عرصه آموزش مهارتی به کار گرفته می شوند.

وی تأکید کرد: یکی از اقدامات مؤثر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، برگزاری مسابقات ملی مهارت برای کارگران کشور است که سطح توانمندی های مهارتی آنان در جهت رشد تولید ارتقا می بخشد.

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر : 103917
کلمات کلیدی
زهرا   پاک
خبرنگار

زهرا پاک

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب