شعار سال
یکشنبه 07 مرداد 1403
  • 1402/01/21 - 12:27
  • - تعداد بازدید: 1109
  • - تعداد بازدیدکننده: 1065
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای مجلس عنوان کرد:

تدوین اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دستور کار؛ از جبران کمبود مربی تا بروز رسانی تجهیزات فرسوده

اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ‎ای

رئیس کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای مجلس ضمن تشریح آخرین وضعیت تدوین و بررسی اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ‎ای، بر رسیدگی به وضعیت مربیان شاغل در سازمان فنی و حرفه‌‎ای و به روزرسانی تجهیزات فرسوده تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تدوین اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کمیسیون آموزش مجلس، اظهار کرد: طرحی با امضای نمایندگان مجلس تهیه و به کمیسیون آموزش مجلس به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده تا اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای کشور تدوین شود.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور فاقد اساسنامه است، افزود: همچنین این سازمان دارای مشکلات راهبردی بوده که از طریق تدوین اساسنامه این مشکلات قابل رفع است.

وی ادامه داد: بر همین مبنا، این طرح به کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای کمیسیون آموزش ارجاع شده و تاکنون جلساتی با حضور نمایندگان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مرکز پژوهش‌‎های مجلس، سازمان امور اداری و استخدامی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده و تا کنون 3 ماده از مواد اساسنامه مذکور مورد تصویب کمیته قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این اساسنامه دارای 20 ماده است.

رئیس کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای مجلس تصریح کرد: مشکلات سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای در چند لایه کمبود نیرو و تجهیزات فرسوده و نارضایتی مربیان قابل بررسی است. با وجود اینکه مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت آموزشی تعریف شده اما کارمند قلمداد می‎‌‌ شوند، یعنی باید کل ساعت اداری هفته را مشغول به کار باشند ولی حقوق آن‎‌ها از تمامی کارکنان دولت پایین تر است.

حق وردی اظهار امیدواری کرد که به زودی اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای به زودی از کمیته به کمیسیون آموزش ارجاع و پس از آن در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس قرار گیرد./

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر : 97666
کلمات کلیدی
زهرا   پاک
خبرنگار

زهرا پاک

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب