شعار سال
یکشنبه 07 مرداد 1403
  • 1402/08/10 - 14:18
  • - تعداد بازدید: 562
  • - تعداد بازدیدکننده: 550
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
ظرفیت های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محور سخنان وزرای کار ایران و ارمنستان

با امضای توافقات مهارتی، فصل جدیدی از تبادل تجربیات حوزه مهارتی بین دو کشور آغاز می شود/مربیان و نیروی کار ماهر ایرانی به ارمنستان می روند

«سیدصولت مرتضوی» وزیر کار جمهوری اسلامی ایران  و «نارک مکرتچیان» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان با هدف ارتقای سطح تبادلات تجاری/مهارتی دو کشور امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این توافق نامه با هدف گسترش تبادلات تجاری و حوزه مهارت آموزی بین دو کشور ، بین وزرای کار دو کشور ایران و ارمنستان منعقد شد.

بنابراین گزارش، در این مراسم که با حضور معاونین ارشد وزارت متبوع و «عظیمی»، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، مرتضوی با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های اقتصادی افزود: بسترهای لازم برای اعزام نیروی کارماهر، تأسیس مراکز  آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای، اشتراک‌گذاری تجربیات و ا عزام مربیان مهارتی از سوی کشور ایران فراهم است و در این خصوص آمادگی خود را ضمن  تأکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی ارمنستان اعلام می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان ابراز داشت: «اعزام مربی» به ارمنستان برای آموزش و مهارت‌آموزی نیز یکی از اهم موضوعاتی است که می تواند بسترگسترش همکاری‌های دوجانبه را فراهم کند.

وی با تشریح توانمندی‌های اقتصادی سازمان های زیرمجموعه‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ظرفیت‌های بالایی برای توسعه تجارت و بازرگانی با جمهوری ارمنستان داریم که برای تحقق آن نیازمند برنامه‌ریزی و پیگیری هستیم.

مکرتچیان : جامعه ارمنی قدردان تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای حفظ تمامیت ارضی ارمنستان هستند

   در این مراسم «نارک مکرتچیان» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان با ابراز رضایت از وجود زیرساخت ها و اسلامی ایران از هیئت ارمنستانی، گفت: همکاری دو کشور در حوزه اشتغال با مهارت و حمایت از مسائل اجتماعی اهمیت بسیار دارد.

 مکرتچیان با تأکید بر این‌که در شرایط کنونی، جمهوری اسلامی ایران یک دوست قابل اعتماد است، بیان کرد: مسیرهای گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌های تجاری و مهارتی دوجانبه وجود دارد که  می‌تواند به رشد تبادلات تجاری دو کشور منجر شود.

گفتنی‌است، مکرتچیان با هدف توسعه همکاری‌های مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه و بدو ورود به تهران شد از مرکز ملی تربیت مربی (بزرگترین مرکز تربیت مربیان ماهر)  واقع در استان البرز  بازدید و از نزدیک در جریان روند مهارت آموزی در این مرکز قرار گرفت.

 گفت‌وگو‌های دوجانبه، تبادل‌نظر در مورد مسائل اعزام نیروی کار ماهر، تبادل تجربیات مهارت‌آموزی و ... از مهم‌ترین محور‌های سفر وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان به ایران است.

 

 

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر : 107226
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب