شعار سال
پنجشنبه 11 مرداد 1403
  • 1401/09/15 - 15:30
  • - تعداد بازدید: 186
  • - تعداد بازدیدکننده: 184
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر: 30 هزار نفر در استان بوشهر، مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.

30 هزار نفر در استان بوشهر، مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری 30 هزار و 736 نفر در دو بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی شده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر:
30 هزار نفر در استان بوشهر، مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری 30 هزار و 736 نفر در دو بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی شده اند.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از روابط عمومی استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در جلسه شورای مهارت آموزی شهرستان دشتی، اظهار داشت: 1884 دوره در بخش دولتی و 1423 دوره مهارتی فنی در سطح استان برگزار شده که تنوع مهارتی آنها 650 حرفه آموزشی بوده است.
وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 300 نفر در شهرستان دشتی باحضور در دوره های مهارتی صاحب فن و حرفه شده اند، افزود: با رهگیری رصد اشتغال مهارت آموختگان در این استان، بیش از ۵۰ درصد مهارت آموختگان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دشتی که مهارت و حرفه آموزشی را فرا گرفته اند، جذب بازار کار شدند.
دراهکی با تأکید بر نقش مهارت در ایجاد فرصت اشتغال، اظهار داشت: بدون شک افراد متقاضی اشتغال، باید مهارت لازم را فرا بگیرند تا زمینه اشتغال آنان فراهم شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر به تفاهم نامه همکاری شرکت ملی نفت، استانداری و آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این تفاهم نامه 1000 نفر در چهار حرفه جوشکاری، ابزار دقیق، برق صنعتی و لوله کشی صنعتی با تضمین اشتغال مهارت های فنی را فرا خواهند گرفت که مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دشتی در سه حرفه آن مهارت آموز جذب خواهد کرد.
دراهکی با بیان اینکه در شرایطی که کشور از رکود اقتصادی، دچار مشکلاتی مانند بیکاری شده است، جهش تولید با توسعه مهارت، می‌تواند بهترین راهگشا در مسیر حل مشکلات باشد، اضافه کرد: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی و حرفه‌ای، مبنی بر ارائه آموزش‌ها به شکل رایگان است؛ اما برخی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی‌برند و بعضاً از این قابلیت بی‌اطلاع هستند که می‌طلبد، رسانه‌های جمعی برای تحقق این مهم در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گام بردارند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 93960
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب