شعار سال
چهارشنبه 10 مرداد 1403
  • 1401/12/08 - 13:03
  • - تعداد بازدید: 416
  • - تعداد بازدیدکننده: 414
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی: توسعه آموزش فنی و حرفه ای یک کار زیر بنایی برای توسعه کشور است

شهرام ملایی هزاروندی (مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان) و سهراب گیلانی (نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی) دیدار و گفت و گو کردند.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی: توسعه آموزش فنی و حرفه ای یک کار زیر بنایی برای توسعه کشور است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان؛ شهرام ملایی هزاروندی (مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان) و سهراب گیلانی (نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی) دیدار و گفت و گو کردند.
بنا به این گزارش، ملایی هزاروندی در این دیداربا بیان اینکه خوزستان با  ۳۸ مرکزثابت و تعهد ۸ میلیون نفر ساعت در بخش دولتی و حدود۱۱۰۰ آموزشگاه آزاد با تعهد ۱۰ میلیون نفرساعت  در بخش خصوصی  درسال۱۴۰۱ آموزش فنی وحرفه ای رل بر مبنای استاندارد مشاغل ارایه می دهند.
وی عنوان کرد: احیای مشاغل سنتی، مشاغل خانگی و دوره های کوتاه مدت کلیدی که سریعا به اشتغال ختم می شوند از اولویت های مهارت آموزی در استان هستند.
ملایی هزاروندی بیان کرد: اگرشغل وجود داشته باشد آسیب اجتماعی کمتر و امنیت نیز ارتقا پیدا می کند که لازمه تمام اینها مهارت آموزی است که رسالت اصلی وهدف نهایی آموزش فنی و حرفه‌ای  است.
وی تصریح کرد:فرهنگ مهارت آموزی در استان خوزستان نیاز به ارتقا دارد و این یک وظیفه مهم است که بر عهده ما و دیگر دست اندرکاران حوزه رسانه، آموزش و نهادهای تاثیرگذار و تصمیم گیر است.
ملایی هزاروندی گفت :اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای انتظار دارد در تصویب بودجه سال ۱۴۰۲  و برنامه هفتم توسعه کشور به همراه دیگر نمایندگان مجلس  توجه ویژه ای به  مقوله  آموزش مهارتی فنی و حرفه داشته باشند.
سهراب گیلانی، نماینده مردم شوشتر وگتوند در مجلس شورای اسلامی در این دیدار به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه اشتغال اشاره کرد و تاکید کرد:با تمام ظرفیت در حمایت از آموزش های فنی و حرفه ای هر اقدامی نیاز باشد انجام می شود.
گیلانی افزود:هرجا که نیاز باشد تلاش خواهیم کرد اعتبارات لازم را به هر نحوی شده جذب  تا چرخه مهارت آموزی با سرعت بالاتری بچرخد و در نتیجه اشتغال بیشتری صورت بگیرد.
وی بیان داشت:با توجه به بافت سنتی شهرستان شوشتر نیاز است آموزش مهارتی متناسب مشاغل بومی وستنی بصورت خاص برنامه ریزی اجراشود.
گیلانی با تصریح اینکه توسعه آموزش فنی و حرفه ای یک کار زیر بنایی برای توسعه کشور است ، گفت:صنایع باید در بحث آموزش مهارتی ورود کرده ودر کنار آموزش فنی وحرفه ای مسئولیت اجتماعی را بخوبی ایفا کنند.
وی اضافه کرد: صنایع بسیار زیادی در شوشتر فعال هستند که باید آموزش را نیز زیر نظر فنی و حرفه ای در دستور کار خود قرار دهند.
نماینده مردم شوشتر وگتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: از طریق استاندار پیگیری کرده تا نگاه ویژه به آموزش فنی و حرفه ای داشته  و بواسطه مسئولیت های اجتماعی بنگاههای اقتصادی در زمینه های مختلف ازقبیل تجهیزات و موادمصرفی از آموزش های فنی و حرفه حمایت شود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 96690
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب