شعار سال
سه شنبه 09 مرداد 1403
  • 1402/03/06 - 11:39
  • - تعداد بازدید: 362
  • - تعداد بازدیدکننده: 358
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست خبری دکتر ولی زاده مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام با اصحاب رسانه

نشست خبری دکتر ولی زاده مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام با اصحاب رسانه بمناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در محل سالن جلسات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام با اعلام اینکه آموزش ۵۰۰ نفر برای جذب در پروژه‌های نفت و گاز استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد، گفت: دور اول این آموزش‌ها از نیمه اول سال جاری آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مجید ولی زاده، در نشست خبری به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده با بخش صنعت ( نفت و گاز) تاکنون ۱۴۲ نفر آموزش های لازم را فرا گرفته اند که ارائه این آموزش ها تا پایان شهریور ماه سال جاری پایان می یابد.

وی یکی از مهمترین ماموریت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام را آموزش فنی این ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: طبق این تفاهم نامه سه جانبه، اولویت بکارگیری نیرو در پروژه های نفت و گاز استان با افراد آموزش دیده فنی و حرفه ای در این دوره هاست.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام افزود: جامعه هدف حوزه فنی و حرفه ای بسیار متنوع بوده و بالغ بر ۱۹ گروه را شامل می شود که از جمله آنها می توان به دانشجویان و فارغ التحصیلان ، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست ، معتادان بهبودیافته ، افراد کم سواد و جویای کار اشاره کرد.

ولی زاده تعهد آموزش های این اداره کل در سال جاری را افزون بر چهار میلیون نفر ساعت بیان کرد و یادآور شد: پارسال چهار میلیون و ۷۶۳ هزار و ۵۳۲ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است.

وی تاکید کرد: از این تعداد آموزش ارائه شده سه میلیون و ۳۶۲ هزار و ۹۷۷ نفر ساعت با تعداد ۱۵ هزار و ۲۲۴ نفر در بخش دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام تاکید کرد: همچنین در بخش آموزشگاه‌های خصوصی در استان یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۵۵۵ نفر ساعت به تعداد چهار هزار و ۸۲۵ نفر آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شد.

به گفته ولی زاده ، این آموزش‌ ها در قالب ۱۹ رشته شغلی انجام شد که کارآموزان زیر پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان بیان کرد: از این تعداد ۱۲٠ آموزشگاه در سطح شهر ایلام قرار دارد که در ۲۸۸ حرفه چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام افزود: آموزش های ارائه شده در این سازمان تقریبا به صورت رایگان انجام می پذیرد و تنها مبلغ ناچیزی بابت صدور گواهینامه از افراد شرکت کننده دریافت می شود.

در حاشیه این نشست دکتر ولی زاده مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان از غیابی مسؤل روابط عمومی و کاظمی کارشناس روابط عمومی اداره کل و رسانه های که در این نشست حضور داشتند تقدیر نمودند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 100442
کلمات کلیدی
صوفیا سهرابی
خبرنگار

صوفیا سهرابی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب