شعار سال
چهارشنبه 10 مرداد 1403
  • 1401/12/08 - 16:03
  • - تعداد بازدید: 488
  • - تعداد بازدیدکننده: 465
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار جم: اولین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای صنایع خودرو در استان بوشهر در شهر جم افتتاح شد

معاون سیاسی،اجتماعی،امنیتی فرماندار جم گفت: نداشتن مهارت، یکی از عوامل افزایش نرخ بی کاری است؛ بنابراین افزایش آموزشگاه ها به ویژه آموزشگاه های فنی در نوع اشتغال ها و افزایش سرانه اشتغال شهرستان تاثیرگذار است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار جم:
اولین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای صنایع خودرو در استان بوشهر در شهر جم افتتاح شد
معاون سیاسی،اجتماعی،امنیتی فرماندار جم گفت: نداشتن مهارت، یکی از عوامل افزایش نرخ بی کاری است؛ بنابراین افزایش آموزشگاه ها به ویژه آموزشگاه های فنی در نوع اشتغال ها و افزایش سرانه اشتغال شهرستان تاثیرگذار است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، حیدر دانافرد در آئین افتتاح اولین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای صنایع خودرو استان بوشهر در شهرستان جم،اظهار داشت: با توجه به شرایط اشتغال شهرستان افزایش آموزشگاه های فنی می تواند در نوع اشتغال ها و افزایش سرانه اشتغال شهرستان اثرات مطلوبی داشته باشد.
وی افزود: باتوجه به فعالیت های که در حوزه های مختلف صنعت به ویژه گاز و پتروشیمی در اطراف شهرستان صورت می گیرد با افزایش آموزش های فنی و پرورش نیروی انسانی متخصص در سطح شهرستان نوعی تسهیل گری در اشتغال متقاضیان اشتغال در صنعت خواهد بود.
معاون سیاسی،اجتماعی،امنیتی فرماندار جم با بیان اینکه حجم بالایی از متقاضیان اشتغال فاقد مهارت خاصی هستند گفت: نداشتن مهارت یکی از عوامل افزایش نرخ بی کاری است که با آموزش می تواند این مانع را رفع کرد.
دانا فرد خاطر تصریح کرد: در صورتی که آموزش های فنی به خوبی فراگیر شود می توان با سرمایه گذاری در بخش های خصوصی با کمک تسهیلاتی که دولت جهت اشتغال زایی در نظر گرفته است بخش قابل توجهی از متقاضیان اشتغال را در حوزه های مختلف بخش خصوصی شاغل کرد.
شایان ذکر است،آموزشگاه فنی و حرفه ای صنایع خودرو ایلیا درحالی فعالیت خود را در حرفه های تعمیرکار برق خودرو درجه یک و دو  با ظرفیت هر دوره 20 کار آموز شروع کرده است که پیش از این 18 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در رشته های  صنایع پوشاک،مراقبت و زیبایی،فرش و گلیم بافی،صنایع دستی،برق،هنرهای نمایشی،هنرهای تجسمی،صنایع غذایی،خدمات تغذیه ای،امور زراعی و امور باغی در شهرستان جم فعال بودند؛ در طرح توسعه این آموزشگاه حرفه های تعمیرکار موتور و گیربکس خودرو های سبک نیز پیش بینی شده است که در آینده به حرفه های موجود افزوده خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 96701
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب