شعار سال
چهارشنبه 10 مرداد 1403
  • 1401/11/09 - 11:50
  • - تعداد بازدید: 151
  • - تعداد بازدیدکننده: 149
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برای اولین بار در کشور، مسابقات آزاد مهارت ویژه روشن‌دلان در رشته صنایع دستی (بافت)، با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای است

مسابقات آزاد مهارت ویژه روشن دلان در رشته صنایع دستی (بافت)، برای اولین بار در کشور در استان یزد

برای اولین بار در کشور ، مسابقات آزاد مهارت ویژه روشن دلان در رشته صنایع دستی (بافت)، با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، اداره کل بهزیستی و جامعه نابینایان استان برگزارشد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، برای اولین بار در کشور ، مسابقات آزاد مهارت ویژه روشن دلان در رشته صنایع دستی (بافت)، با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، اداره کل بهزیستی و جامعه نابینایان استان برگزارشد.

  در این مسابقات 17 نفر از بانوان روشن دل در سطح استان، در حرفه بافنده عروسک های تزیینی، به رقابت و ارائه آثار چشمگیر و خلاقانه پرداختند و در پایان نفرات برتر اول تا سوم توسط سه نفر از اساتید برجسته بافت معرفی شدند.

  لازم به ذکر است، در پایان مسابقات به همه روشن دلان شرکت کننده که با امید، تلاش و پشتکار بسیار بالای خود، توانستند موانعی که در پیش پای خود بود را بردارند و با هنر خود، بارقه امید، تلاش و سخت کوشی در کارهنری روشن نمایند از طرف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل بهزیستی استان با اهداء هدایایی به روشن دلان عزیز قدردانی گردید.  

  مجید حق جو، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، ضمن بیان اهمیت برگزاری این مسابقات،در این باره گفت: نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت ویژه نابینایان در حوزه صنایع بافت در حرفه بافنده عروسک های تزیینی برای اولین بار در سطح کشور در استان یزد برگزار می گردد.

  رضا ابهت، مدیر کل بهزیستی استان نیز در این خصوص افزود: قدم اول برای ایجاد اشتغال نابینایان آموزش های مهارتی می باشد که می توانند با کسب مهارت ایجاد شغل و کسب درآمد کنند.

  محمدحسن پارسائیان، رئیس جامعه نابینایان استان طی مصاحبه ای بیان نمود: این مسابقات جهت کشف و پرورش استعداد های هنری و بروز خلاقیت ها و افزایش مهارت ها وتوانمندی های افراد نابینا برگزار شده است.

  شایان ذکر است آموزش به روشندلان در پنج حرفه از بافت شامل :کیف باف، بافنده عروسک های تزئینی، تریکو باف، بافنده پوشک با دومیل، بافت کلاه و شالگردن توسط اعظم صمصام از مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان یزد صورت می گیرد.

 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 95519
کلمات کلیدی
صوفیا سهرابی
خبرنگار

صوفیا سهرابی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب