شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1402/09/13 - 10:27
  • - تعداد بازدید: 527
  • - تعداد بازدیدکننده: 505
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
«عظیمی» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

قدردان تلاش‌های دلسوزانه نمایندگان محترم مجلس برای توسعه سرمایه انسانی هستیم/ تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، آغاز فصل جدید تحول بنیادین در زمینه مهارت‌آموزی است

«مهرداد عظیمی» معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه حمایت‌ها و پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای توسعه سرمایه انسانی ستودنی است، گفت: تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای، بعد از 50 سال، آغازگر تحول بنیادین در زمینه مهارت‌آموزی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، وی در نشست  با مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: مأموریت اساسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تربیت نیروی انسانی ماهر به عنوان مهم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه هر کشور می باشد و درک درست اثربخشی و اثرگذاری این سازمان در توسعه سرمایه انسانی، توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پی‌گیری آنان در تصویب اساسنامه سازمان، ستودنی و قابل تقدیر است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  با بیان اینکه ارائه آموزش‌های رایگان به 19 گروه هدف جزء افتخارات نظام است، تصریح کرد: 658 مرکز دولتی و 13 هزار سرمایه انسانی از ظرفیت‌های این سازمان در بخش دولتی می‌باشد که با وجود این ظرفیت‌ها به تجربیات موفقی در ارائه آموزش‌های مهارتی به این گروه‌های هدف و همچنین تعامل با بنگاه‌های اقتصادی، بخش خصوصی و ... دست یافته است.

عظیمی با بیان اینکه داشتن این جامعه هدف و خدمات ارائه شده برای مهارت‌آموزی، ظرفیتی برای الگوسازی این سازمان است، افزود: آموزش هزینه نیست، یک سرمایه‌گذاری اثرگذار است.

معاون وزیر تعاون با تأکید بر ماهیت آموزشی و حفظ شأن سازمان در ارائه آموزش‌های مهارتی، تأکید کرد: هزینه کردن دولت ها برای آموزش نیروی انسانی، یک نوع سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به ارائه 30 درصد آموزش‌های مهارتی به‌صورت تئوری و 70 درصد عملی، اذعان داشت: استخدام نیروی انسانی، برای ورود به بنگاه‌های اقتصادی بر اساس آزمون‌های ورودی و سنجش‌های کنونی، مسیر صحیحی را طی نمی‌کند و این استخدام‌ها پس از احراز شایستگی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای ضروری است.

شایان ذکر است در این نشست، نمایندگان خراسان شمالی از تلاش های مجدانه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه مهارت آموزی و اشتغال پایدار قدردانی کردند.

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر : 108428
کلمات کلیدی
زهرا   پاک
خبرنگار

زهرا پاک

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب