شعار سال
سه شنبه 09 مرداد 1403
  • 1402/02/24 - 07:39
  • - تعداد بازدید: 210
  • - تعداد بازدیدکننده: 208
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار البرز تاکید کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی و مهارت آموزی در حوزه اشتغال/ باید نرخ بیکاری استان البرز را حداقل سه درصد کاهش دهیم

استاندار البرز با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و مهارت آموزی در حوزه اشتغال گفت: اکنون نرخ بیکاری استان 9 درصد است که باید حداقل سه درصد آن را کاهش دهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز به نقل از  پایگاه خبری دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در جلسه قرارگاه اشتغال استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اشتغال را از جمله ۱۰ شاخص اصلی ارزیابی و رده بندی استان ها دانست و گفت: بانک ها باید در تخصیص تسهیلات اشتغالزایی در حوزه های مختلف با جدیت وارد شوند.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه های مربوطه باید گزارش جامعی از اقدامات خود ارائه دهند، افزود: کارگروه اشتغال مهارت محور تشکیل شود و در راستای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاه ها به فنون و مهارت های مختلف برنامه داشته باشد.

استاندار البرز با بیان اینکه دانش ها و تکنولوژی‌های جدیدی در دنیا بروز و ظهور پیدا کرده اند اما از آموزش و مهارت افزایی در این راستا عقب مانده ایم، عنوان کرد: لینک دانشگاه ها و شهرک های صنعتی باید با برنامه ای دقیق صورت گیرد.

عبداللهی مطرح کرد: عملکرد قرارگاه اشتغال استان نیز باید مانند قرارگاه اجتماعی الگوی کشور شود و در ابعاد ملی برنامه داشته باشیم. تمامی شهرک های صنعتی استان البرز به نیروهای متخصص و ماهر نیاز دارند و از سوی دیگر نیز جوانان و فارغ‌التحصیلان به دنبال شغل هستند.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و مهارت آموزی در حوزه اشتغال و ارائه طرح و برنامه دقیق در این زمینه توسط توسط کارگروه ها اظهار کرد: اکنون نرخ بیکاری استان ۹ درصد است که باید حداقل سه درصد آن را کاهش دهیم زیرا البرز ظرفیت های بالقوه فراوانی برای جذب نیروی کار در شهرک های صنعتی دارد.

 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 99939
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب