شعار سال
چهارشنبه 10 مرداد 1403
  • 1401/11/18 - 12:43
  • - تعداد بازدید: 411
  • - تعداد بازدیدکننده: 398
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راهکار توسعه مهارت آموزی و اشتغال شهرستان اندیمشک بررسی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان؛ در دیدار شهرام ملایی هزاروندی(مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان) با پیمان جهانگیری (فرماندار اندیمشک) راهکار توسعه مهارت آموزی و اشتغال شهرستان بررسی شد.

راهکار توسعه مهارت آموزی و اشتغال شهرستان اندیمشک بررسی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان؛ در دیدار شهرام ملایی هزاروندی ؛ مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک راهکار توسعه مهارت آموزی و اشتغال شهرستان بررسی شد.
بنا به این گزارش؛شهرام ملایی هزاروندی؛ مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان ضمن تبریک میلاد امام محمدتقی(ع) و ایام الله دهه فجر اظهارداشت:آموزش های فنی و حرفه ای نقش کلیدی در اشتغال دارند و اساسا پیش شرط تولید ثروت داشتن مهارت است.
ملایی هزاروندی اشاره کرد:آموزش ها در فنی و حرفه ای بر خلاف سایر آموزشها بر اساس مشاغل تدوین شده است.
وی تصریح کرد:دغدغه امروز مسئولین نظام اشتغال است و پیوست سند اشتغال باید سند مهارت باشد.
ملایی هزاروندی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای این افتخار دارد که ۱۹ گروه هدف را در تقویم آموزشی خود قرار داده است و نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب  به عنوان  حرکت ملی در دستور کار  قرار دارد
وی اضافه کرد:با اجرای دو طرح کهاد و نخلستان بدنبال این هستیم که مهارت را جایگزین مدرک کرده و روند اشتغال را تسهیل کنیم.
ملایی هزاروندی ادامه داد:در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ، یکی از دلایل بزه کاری و جرم نداشتن شغل است که در این زمینه به جد ورود کرده این و مطابق تحقیقات خروجی این آموزشها در کاهش این اسیب ها و افزایش امنیت تاثیر گذار بوده است.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان  گفت:به عنوان رییس شورای مهارت از شما تقاضا داریم که دستگاه های دیگر را در بحث توانمندسازی مهارتی و  فعالیت های  آموزش فنی وحرفه ای  در  کمک به روند ایجاد اشتغال بسیج شوند.
پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک دراین دیدار گفت:فراگرفتن مهارت کاربردی و حرفه ای که در آموزش های فنی و حرفه ای وجود دارد می تواند در امراشتغالزایی بسیار راهگشا باشد و نمونه بسیاری در این شهرستان وجود دارد که مهارت آموختگان بعد از  اخذ مدرک از فنی و حرفه ای برای خود اشتغالی ایجاد کردند که این اتفاق بسیار مبارکی است اما  با توجه ظرفیت  بسیار بالای اندیمشک نیاز به فعالیت بیشتر در این خصوص احساس می گردد.
جهانگیری عنوان کرد:تمایل داریم که در بحث اشتغال سرمایه گذاری بیشتری صورت بگیرد و بانکها بایداز مهارت آموختگان فنی وحرفه ای که قصد ایجاد اشتغال حمایت ویژه کنند.
وی با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در اندیمشک وجود دارد اما نیاز به توجه بیشتری دارد، تصریح کرد: برای  توسعه کارآفرینی و اشتغال حمایت کامل صورت می گیرد  فنی و حرفه ای نیز یکی از اداراتی  است که برای در زمینه فراهم کردن فرصت اشتعال بسیار با اهمیت است.
وی در پایان خواستار اطلاع رسانی بیشتری در خصوص فعالیتهای آموزشی مراکز فنی و حرفه ای در اندیمشک شد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 95933
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب