شعار سال
چهارشنبه 10 مرداد 1403
  • 1401/11/09 - 12:24
  • - تعداد بازدید: 219
  • - تعداد بازدیدکننده: 217
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در کمیته اشتغال استان خراسان جنوبی که با حضور معاون وزیر کار برگزار شد مطرح گردید: تدوین پیوست مهارتی برای پروژه های اقتصادی یک ضرورت مهم برای اشتغال و تامین نیروی انسانی بومی در استان است.

تدوین پیوست مهارتی برای پروژه های اقتصادی  یک ضرورت مهم برای اشتغال و تامین نیروی انسانی بومی در استان است.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در جلسه تخصصی کمیته اشتغال استان گفت: به منظور تامین نیروی انسانی ماهر در استان ضروری است تا برای پروژه های صنعتی استان پیوست مهارتی تدوین و آموزش نیروی کار ماهر بومی قبل از راه اندازی پروژها در دستور کار باشد 

حسن کامرانی فرد افزود: ارائه و تولید برنامه های فرهنگی برای ترویج و توسعه آموزشهای مهارتی قطعا  اقبال  عمومی برای تصدی مشاغل خدماتی و فنی را کسترش داده و باعث خواهد شد که واحدهای خدماتی و فنی استان به سبب نبود نیروی ماهر آسیب نبینند.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درکارگروه تخصصی اشتغال که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران کل استان برگزار شد گفت: عدالت در سرمایه گذاری، اولویت نخست در وزارت تعاون است.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت : اولویت نخست در وزارت تعاون در دولت سیزدهم عدالت در سرمایه گذاری است. 

احمد خانی نوذری با بیان مطلب گفت:برای تحقق این موضوع طرح‌ های سرمایه گذاری در صندوق‌های بازنشستگی را به‌صورت مکان‌ محور، حجم سرمایه‌ گذاری و اشتغال ایجاد شده در سامانه‌ای متمرکز، پویا و برخط که راه‌اندازی کردیم، برآورد می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین اقداماتی که درخصوص آمایش سرزمین انجام شده بود را به‌روز کردیم، سند آمایش سرزمین را در کنار جمعیت و ظرفیت‌های استان‌ها قرار داده‌ایم و استان‌هایی که براساس ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری عقب مانده بودند را انتخاب کردیم که یکی از آنها خراسان جنوبی است.

خانی نوذری گفت: در حوزه معادن و ظرفیت‌های مرزی خراسان جنوبی علیرغم فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری و توسعه غفلت شده و زوده بازده بودن، تکمیل زنجیره ارزش و سرمایه‌گذاری بین نسلی اولویت‌های ما در سرمایه‌گذاری‌ها است که اولویت‌ها را در مناطقی که از نظر عدالت سرمایه‌گذاری عقب افتاده در راستای مسئولیت اجتماعی دنبال خواهیم کرد.

معاون وزیر تعاون گفت: اشتغال یک مساله ملی و مهم در کشور بوده و از طرفی حل بسیاری از مسائل کشور در گرو مساله اشتغال است، در برنامه ابلاغی رئیس جمهور هم تاکید ویژه‌ای بر اشتغال شده است.

وی خراسان جنوبی را از استان‌های پیشرو در زمینه تحقق تعهد اشتغال عنوان کرد و گفت: براساس صحت‌سنجی که انجام شده در این استان ۹۰ درصد اشتغال به هدف رسیده و هدررفت منابع نداشته‌ایم.

خانی نوذری با بیان اینکه امکانات و ظرفیت‌های خراسان جنوبی فراتر از ایجاد اشتغال فعلی است اضافه کرد: آسیب جدی که در زمینه اشتغال وجود دارد این است که ایجاد اشتغال را در گذر زمان سرمایه‌محور تعریف کرده‌ایم و از نقش مهارت به عنوان یک موضوع مهم غافل شده‌ایم.

وی  گفت: اگر به دنبال حل مساله اشتغال هستیم باید سایر ابعاد اشتغال را مورد توجه جدی قرار دهیم.

 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 95531
کلمات کلیدی
صوفیا سهرابی
خبرنگار

صوفیا سهرابی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب