شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1402/04/11 - 08:56
  • - تعداد بازدید: 295
  • - تعداد بازدیدکننده: 293
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در سه ماهه نخست سالجاری؛ ۵۲۲ زندانی خراسان‌شمالی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: ۵۲۲ زندانی در سه ماهه نخست سال جاری از ۱۰۶ هزار و ۷۱۸ نفر ساعت آموزش مهارتی بهره‌مند شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سید احمد غلامزاده  اظهار کرد: ۳۶ هزار و ۵۸۰ نفر ساعت برای ۲۵۱ نفر از مددجویان زندانی استان در بهار امسال ارائه شد.

وی تصریح کرد: این مددجویان در حرفه‌های تعمیرکار دستگاه‌های سردکننده، نوغانداری، تعمیر خودرو و جلوبندسازی، پرورش قارچ، بنایی، گچکاری ساختمان، لوله کشی لوله های پلیمری و سرویسکار خودرو در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین آموزش دیدند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین در این مدت؛ ۲۸۱ نفر از مددجویان زندانی به میزان ۷۰ هزار و ۳۶۸ نفرساعت آموزش های مهارتی را در قالب آموزش در محیط واقعی کار در حرفه های آشپزی، خیاطی مردانه، قالیبافی، صنایع دستی، نانوایی سنتی در شهرستان شیروان و حرفه های جوشکاری و درودگری را در شهرستان اسفراین فرا گرفتند.

وی عنوان کرد: بر این اساس تاکنون ۵۷ درصد از تعهدات آموزش مهارت به زندانیان استان محقق شده است.

آموزش‌های مهارتی در خراسان شمالی بیش از ۲ برابر شد
  خراسان شمالی برای آموزش‌های مهارتی ۳۰ مربی کم دارد
 تکمیل مراکز فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌شمالی ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی ۹ مرکز آموزشی در بخش دولتی دارد و شمار آموزشگاه های بخش خصوصی هم بیش از ۳۰۰ باب آموزشگاه است.

 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 101789
کلمات کلیدی
صوفیا سهرابی
خبرنگار

صوفیا سهرابی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب