شعار سال
سه شنبه 09 مرداد 1403
  • 1402/04/10 - 08:40
  • - تعداد بازدید: 238
  • - تعداد بازدیدکننده: 233
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نطنز مطرح گردید:

سهم آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد و تقویت روحیه کارآفرینی در جوانان حائز اهمیت است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، علی ترابیان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نطنز در تشریح این خبر گفت: با توجه به اهمیت مهارت آموزی و پیگیری وضعیت اشتغال هنرجویان و مهارت آموزان هنرستان های شهرستان پس از فارغ التحصیلی جلسه ای با حضور روسای عضو در کارگروه اشتغال شهرستان و دانش آموزان و خانواده های انها برگزار گردید .

ترابیان در تکمیل این خبر افزود : در این جلسه که با حضور زکی زاده معاون فرماندار، روسای ادارات آموزش و پرورش، تعاون کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، صمت، جهاد کشاورزی،کارشناسان آموزش و پرورش برگزار گردید، اعضای کارگروه اشتغال در خصوص زیرساخت های صدور مجوز مشاغل خانگی و فرآیند تخصیص تسهیلات و وام های قرض الحسته مطالبی را بیان نمودند.

ترابیان به عنوان سخنران جلسه ضمن برشمردن مزایای فراگیری مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای و کارگاهها و دوره های مراکز شهرستان بیان نمود : زمانی که از اشتغال سخن به میان می آید منظور   ظرفیت سازی در جوانان برای سازگاری با مشاغل آینده است، بنابراین سهم عمده آموزش های فنی و حرفه ای  در نیل به اشتغال، نوآوری درفرآیندهای تولید و ارائه خدمات و همچنین ایجاد و تقویت روحیه کارآفرینی در جوانان بسیار حائز اهمیت خواهد بود. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  دارای اهمیت خاصی در نظام آموزشی است و ارتقاء و توسعه رشته های فنی و حرفه‌ای به نفع مردم و دوای بسیاری از دردها است .در گستره وسیعی از انواع آموزش‌ها، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و یا آموزش‌های مهارتی به دلیل ابعاد کاربردی و عملی بودنشان در ایجاد، تقویت و رشد قابلیت‌های انسانی سهم قابل توجهی را دارند. امروزه مراکز فنی و حرفه ای ظرفیتی بزرگ و شریکی قابل اطمینان و قوی برای مجموعه آموزش و پرورش می باشد.

همچنین در دیدار چهره به چهره و در جلسه ای دو  ساعته ترابیان پاسخگوی تمامی مسائل و سوالات دانش آموزان در حوزه مهارت آموزی ،آموزش های فنی و حرفه ای و مشاغل خانگی بود.

 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 101743
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب