شعار سال
پنجشنبه 11 مرداد 1403
  • 1401/09/23 - 11:38
  • - تعداد بازدید: 170
  • - تعداد بازدیدکننده: 168
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
انعقاد تفاهم نامه دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان و ستاد ا

ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان و ستاد اقامه نماز استان

نشست شورای اقامه نماز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان که با حضور حجت الاسلام امیری کارشناس برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نمازاستان برگزار شد؛ تفاهم‌نامه برنامه‌های مصوب دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان هرمزگان و این ستاد به امضاء رسید.

انعقاد تفاهم نامه دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان و ستاد اقامه نماز استان
نشست شورای اقامه نماز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای  استان هرمزگان که با حضور حجت الاسلام امیری کارشناس برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نمازاستان  برگزار شد؛ تفاهم‌نامه برنامه‌های مصوب دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان هرمزگان و این ستاد به امضاء رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از روابط عمومی استان هرمزگان؛  رضا علی زاده (مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان) گفت: برنامه های مصوب دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ استانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان  هرمزگان در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، پس از برگزاری جلسات مشترک شورای اقامه نماز  اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان  و ستاد اقامه نماز استان مورد بررسی قرار گرفته و با انعقاد تفاهم نامه مشترک بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، معاونت پشتیبانی و منابع استانداری،  سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ستاد اقامه نماز استان تصویب شد.
گفتنی است، مفاد این تفاهم نامه در راستای بهره گیری از ظرفیت های موجود در توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز، پس از بحث و تبادل نظر در جلسه شورای اقامه نماز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان تصویب و به امضای مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان و ستاد اقامه نماز استان رسید.
 در ادامه نشست حجت الاسلام امیری کارشناس برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نمازاستان، از اهمیت این فریضه الهی سخن گفت و بیان داشت: آیه41 از آیات کلام الله  سوره حج، ۳۰ هزار حدیث از مجموع ۱۲۰هزار حدیث فقهی و  ۴ هزار مساله واجب و مستحب درخصوص نماز وجود دارد که نشان از اهمیت این فریضه الهی است. اقامه نماز، یعنی دعوت کنید به نماز و بر این امر خود شکیبا باشید که نشان از اهمیت این فریضه الهی است.
حجت الاسلام امیری با بیان اینکه نماز نه تنها مهم ترین رکن دین است، بلکه اولین دستور و حکم الهی در دین نیز می باشد، افزود: نماز مهم ترین امر الهی است، اما جالب است که بدانیم نماز، نه تنها مهم ترین و مؤثرترین امر و دستور الهی است؛ بلکه اولین حکمی است که از طرف خداوند بر بندگان واجب شده است.
وی با تاکید بر اینکه اقامه نماز مهم بوده و همه ما نسبت به این امر مسئولیت داریم، مومن را از منظر قرآن کسی معرفی کرد که در زمان قدرت نیز نماز را اقامه می کند.
امیر دهقانی سلطانی (دبیرشورای  ستاد اقامه نماز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای) در ادامه این جلسه گفت: برنامه‌های مصوب دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ این اداره کل  با توجه به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و اجرایی کردن مفاد آیین‌نامه ترویج فرهنگ نماز مصوب هیات وزیران موضوع اجرای طرح بومی سازی و متناسب سازی برنامه‌های توافق شده در سطح استان نهایی شده است.
دهقانی سلطانی با اشاره به اینکه برنامه‌های مصوب دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ این اداره کل قرار است در قالب تفاهم‌نامه ای بومی و  برنامه دوسالانه با ۱۹ عنوان در سه راهبرد مدیریتی  تمهیدی آموزشی-پژوهشی و تبلیغی- ترویجی در قالب برنامه‌های ابلاغی دستگاه مرکزی و پیشنهادی دستگاه استانی(بومی ابتکاری) تهیه و تنظیم شده است.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 94161
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب