شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1402/04/28 - 08:54
  • - تعداد بازدید: 217
  • - تعداد بازدیدکننده: 214
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

برگزاری شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس، با حضور جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی

برگزاری شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس، با حضور جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس، در راستای هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت های اثر بخش قوه مقننه در راستای توسعه و ترویج نظام آموزش های فنی و حرفه ای در سطح کشور، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه به اتفاق کیائی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در شورای اداری این اداره کل شرکت نمود.
کیائی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این نشست گزارشی کمی و کیفی از آموزش های مهارتی وابسته به این اداره کل در بخش دولتی و خصوصی را ارائه نموده و نسبت به ایجاد بسترهای قانونی برای برقراری عدالت در نظام حقوق و دستمزد در سطح سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مقایسه با سایر دستگاههای آموزش محور تاکید ورزید.
کیائی، در گزارشی از میزان پیشرفت مطلوب پروژه های عمرانی این اداره کل در سطح شهرستان های استان مطالبی را ارائه نموده و  نسبت به هم افزائی نمایندگان محترم استان و بویژه نمایندگان محترن شیراز در مجلس شورای اسلامی در راستای تامین اعتبارات ملی و استانی و نیز از محل سفر دوم ریاست محترم جمهوری که متعاقبا به استان فارس صورت خواهد پذیرفت تاکید ورزید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس، در ادامه اظهار داشت: بی تردید به روز آوری امکانات و تجهیزات آموزشی این سازمان در سطح کشور با استفاده از مکانیسم هایی همچون اختصاص درصدی از تجهیزات و محصولات تولیدی و وارداتی در سطح کشور به کارگاههای آموزشی این سازمان با هدف آموزش برای خدمات پس از فروش در حوزه این محصولات با تصویب و تسهیل گری قانون و نیز پیگیری نهایی تا مرحله به سرانجام رسیدن اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور میتواند بسیار سازنده باشد.
جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست طی سخنانی بر نقش و جایگاه ویژه آموزش های مهارتی در مسیر کنترل نرخ بیکاری و کیفی سازی تولید و خدمات در سطح کشور به پشتوانه تقویت میزان توانمندی نیروی کار تاکید ورزید.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در این نشست اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس در برنامه های اجرائی و آموزشی خود به پشتوانه راهبری مدیر کل و همکاران خدمتگزار در این مجموعه توفیقات بسیار ارزنده ای داشته است.
ایشان جامعه ایران امروز را که سرشار از جوانان دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی میباشد، بهترین فرصت برای نقش آفرینی نظام آموزشهای مهارتی برای تکمیل بعد مهارتی این تحصیلکرده های ارزشمند در سطح کشور برشمرد و افزود: در این راستا میبایست تسهیل گری قانون و ایجاد ظرفیت های تقنینی برای تقویت فضای کار و معیشت و بروز آوری فضا و امکانات کارگاههای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به عنوان یک امر کاملا زمینه ای مورد نظر قرار گیرد.
قادری، در این نشست پیگیری معافیت آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای از پرداخت عوارض تغییر کاربری موقت مکان های مسکونی به آموزشی را در جهت تقویت این بخش خصوصی وابسته به سازمان را یک ضرورت دانسته و نسبت به پیگیری آن در مجلس و در سطح شهرداری های شهرهای بزرگ تاکید ورزید.
وی در ادامه ابراز داشت: یکی از اثر بخش ترین آموزشهائی که میتواند به پشتوانه مهارت افراد و با کمترین میزان سرمایه گذاری، بیشترین و با کیفیت ترین اشتغال پایدار را در پی داشته باشد همین نظام آموزش های فنی و حرفه ایست که لازم است از چنین ظرفیتی در سطح قوه مجریه و مقننه توجه ویژه شود.
در اثنای این نشست نماینده روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای در بخش دولتی و نمایندگان بخش خصوصی از سوی هیات مدیره کانون انجمن های صنفی آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد استان به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خویش پرداختند.
شایان ذکر است نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی قبل از آغاز این نشست از کارگاههای آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شیراز و نیز مرکز آموزش تخصصی برق و الکترونیک خلیج فارس شیراز بازدید و با مربیان و کارآموزان این مراکز حضورا و صمیمانه دیدار و گفتگو کرد و سپس در نشست شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس در محل مرکز آموزش تخصصی برق و الکترونیک خلیج فارس شیراز حضور یافت.
  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 102509
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب