شعار سال
سه شنبه 09 مرداد 1403
  • 1402/03/11 - 17:35
  • - تعداد بازدید: 290
  • - تعداد بازدیدکننده: 288
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

با حضور معاون محترم آموزش و مدیرکل محترم حراست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: جلسه رؤسای ستادی و مراکز آموزش فنی وحرفه ای کرمانشاه برگزار شد

با حضور معاون محترم آموزش و مدیرکل محترم حراست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور :

جلسه رؤسای ستادی و مراکز آموزش فنی وحرفه ای کرمانشاه برگزار شد

 با حضور شاه پسند معاون آموزش و جامه بزرگی مدیرکل حراست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛ جلسه رؤسای ستادی و مراکز آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ،عزیز نوری مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تبریک دهه کرامت، گزارش عملکرد آموزشی در حوزه های مهارتی را ارائه داد و با بیان این مطلب که برای گسترش فرهنگ مهارت آموزی در جامعه و آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با فعالیت های این سازمان در حوزه های آموزشی، نیاز به تعامل هرچه بیشتر مراکز با دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در استان و شهرستان ها جهت آگاهی بخشی در راستای جهاد تبیین است افزود : جهت تحقق این مهم بایستی اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، اجرای پیشنهادهای سازنده، تربیت اندیشه و ساختارفکری جامعه بخصوص جوانان جویای کار مورد توجه قرارگیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه سه جانبه فی مابین وزارت کشور، سازمان متبوع و استانداری کرمانشاه با هدف تربیت نیروی کار ماهر در پروژه های نفت و گاز در استان، خواستار جدیت بیشتر رؤسای مراکز در جهت اطلاع رسانی و جذب جوانان حائز شرایط در رشته های اعلامی وزارت نفت شد .

نوری در ادامه با اشاره به آغاز ثبت نام بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت افزود : برای اجرای بهینه مسابقات و جذب حداکثری مخاطبین و کشف استعدادها و نخبگان مهارتی، کمیته اجرایی مسابقات از هم اکنون باید برنامه ریزی نماید.

این مقام مسئول بیان داشت: در دوره گذشته مسابقات المپیاد ملی مهارت این استان موفق به کسب 2 مدال برنز و یک دیپلم افتخار کشوری شد که مطمئناً با توجه به وجود پتانسیل بالای استان در حوزه های مختلف مهارتی و با تلاش بیشتر رنگ مدال ها زرین و تعداد آنها نیز انشااله در دوره آینده بیشتر خواهد شد .

عزیز نوری، بهبود وضع معیشتی پرسنل را از دغدغه های اصلی خود بیان داشت و تصریح کرد : خوشبختانه در این خصوص با توکل بر خداوند متعال و حمایت های بی دریغ ریاست محترم سازمان متبوع و همچنین مسکن و شهرسازی استان، امور مربوط به ثبت سند مالکیت زمین های قابل واگذاری به پرسنل در مرحله نهایی می باشد تا در آینده نزدیک کارهای مربوط به تفکیک زمین صورت گرفته و در اختیار پرسنل این اداره کل در استان قرار گیرد .

وی با بیان اینکه جامعه ما بایستی اهمیت مهارت آموزی را درک کند بیان کرد: امروزه نرخ بالای بیکاری چالش کلیدی تمامی استان های کشور است و کسب آموزش های فنی و حرفه ای مسیر افراد برای رسیدن به بازار کار را کوتاه می کند.

در ادامه جلسه رؤسای مراکز و ستادی ، دکتر جامه بزرگی مدیرکل محترم حراست سازمان ضمن قدردانی از مجموعه مدیریت و پرسنل در راستای پیشبرد اهداف عالیه سازمان گفت : نیروی انسانی متعهد با رفتار خود و اتخاذ تصمیمات صحیح و به موقع می تواند از بروز زیان های مادی جلوگیری و برای سازمان خلق ارزش و ثروت کند.

جامه بزرگی با تاکید بر برنامه ریزی منسجم و مدون سازمان برای بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان گفت: ریاست محترم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با توجه به حساسیتی که درخصوص ارتقاء وضعیت رفاهی کارکنان دارند، در تلاشند که از تمامی امکانات موجود و قانونی برای دستیابی به این هدف استفاده کنند .

 محمدرضا شاه پسند معاون محترم آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در ادامه جلسه اشاره ای به عملکرد آموزشی ارائه شده توسط رؤسای مراکز داشت وضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته توسط مربیان در راستای ارائه آموزش های مهارتی؛ ابراز امیدواری کرد بر اساس ساختار منطقه و استان و همچنین وجود پتانسیل و ظرفیت های عالی در حوزه های مختلف، حرفه های جدید و بروز بر اساس نیاز استان مورد بهره برداری قرار گیرد .

وی افزود : یکی از مهم ترین راه های نقش آفرینی نیروی انسانی در توسعه کشور، برنامه ریزی دقیق، منسجم و کارا برای مهارت آموزی نیروی انسانی بر اساس نیاز های بازار کار است بطوری که اشتغال را مبتنی بر مهارت آموزی و تجهیز منابع انسانی به آموزش و مهارت پیش ببریم.

لازم به ذکراست؛ در این جلسه روسای ستادی و مراکز آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه ضمن تشریح عملکرد حوزه خود به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

در پایان، کلیه رؤسای ستادی و مراکز، مراتب تقدیر و تشکر خود را از ریاست محترم سازمان بخاطر اقدامات ارزشمند و منتج به نتیجه ایشان و تیم کاری جهادی و تلاشگر سازمان متبوع  تقدیم داشتند

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 100743
کلمات کلیدی
صوفیا سهرابی
خبرنگار

صوفیا سهرابی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب