شعار سال
سه شنبه 09 مرداد 1403
  • 1402/02/30 - 10:56
  • - تعداد بازدید: 232
  • - تعداد بازدیدکننده: 228
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید‌معاون اقتصادی و امور هماهنگی استاندار از کارگاه‌های ‌آموزشی‌‌ پرورش ‌کرم ‌میلورم وکشت‌ گیاهان‌ دارویی‌ مرکز شماره یک برادران یاسوج

بازدید‌معاون اقتصادی و امور هماهنگی استاندار از کارگاه‌های ‌آموزشی‌‌ پرورش ‌کرم ‌میلورم وکشت‌ گیاهان‌ دارویی‌ مرکز شماره یک برادران یاسوج

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، معاون اقتصادی امور هماهنگی استاندار به همراه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ازکارگاه‌های‌ آموزشی ‌‌پرورش ‌کرم ‌میلورم و کشت ‌گیاهان ‌دارویی‌ مرکز شماره یک برادران یاسوج بازدید کردند.

سید نوراله هدایت در خصوص این بازدید گفت: با توجه به اینکه این کرم یک نوع ماده خوراکی است که سرشار از مواد معدنی،چربی ها،ویتامین ها است و هم چنین جزء رشته های دانش بنیان می باشد که خوشبختانه استقبال خوبی در این حرفه مهارتی به عمل آمده است.

 وی افزود:با تفاهم نامه انجام شده با صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان ،تاکنون تعداد 5 دوره در این رشته اجرا و همه کسانی که گواهی نامه مهارت را دریافت کردند جهت اخذ تسهیلات به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) معرفی شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان  با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش های مهارتی در ایجاد شغل اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که بالاتر از 80 درصد کسانی که این آموزش ها را  فرا گرفتند کارگاه هایی را راه اندازی و اشتغال آنها مهیا شده است.

وی گفت: در 8 ماهه اول سال 1401 در زمینه تولید و پرورش کرم میلورم تعداد 100 سبد ولی اکنون با پشتیبانی که شده است، تعداد سبد ها به 2000  سبد رسیده است.

معاون اقتصادی و امور هماهنگی استاندار با اهمیت خواندن مهارتهای فنی و حرفه ای و ایجاد کسب و کار در حوزه پرورش و تولید کرم میلورم بیان داشت: پرورش کرم خوراکی میلورم بخشی از زنجیره تولید مواد غذایی محسوب می شود و دانش بنیان است که تقاضا برای این محصول همیشه وجود دارد.

سید احسان عسکری، در ادامه این بازدید گفت: پرورش کرم میلورم در یک بازه زمانی 3 ماهه به بهره برداری می رسد و به دلیل تقاضای بالای فروش این محصول به راحتی و سهولت انجام می شود و کسانی که در دوره آموزشی پرورش و تولید کرم میلورم را بگذرانند جهت اخذ تسهیلات در قالب تبصره 16 به بانک ها و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) معرفی می شوند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 100156
کلمات کلیدی
صوفیا سهرابی
خبرنگار

صوفیا سهرابی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب