شعار سال
چهارشنبه 10 مرداد 1403
  • 1402/01/20 - 07:32
  • - تعداد بازدید: 501
  • - تعداد بازدیدکننده: 496
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
آیت الله دری نجف آبادی در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی:

استان مرکزی با وجود ظرفیت صنایع می‌تواند نقش مهمی در مهارت آموزی جوانان داشته باشد

استان مرکزی با وجود ظرفیت صنایع می‌تواند نقش مهمی در مهارت آموزی جوانان داشته باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کشور، آیت الله دری نجف آبادی گفت:دنیای امروز و فردا دنیای رقابت است، یکی از شاخه‌های رقابت ، رقابت بر سر تکنولوژی و فناوری است، به کارگیری استعدادها و برنامه ریزی جهت فعالیت آنها در رقابت بین المللی بسیار با اهمیت است. 

امام جمعه اراک افزود:متاسفانه جوانان ما به راحتی فرصت‌ها را از دست می‌دهند که یکی از وظایف آموزش فنی و حرفه ای برنامه ریزی جهت استفاده از این فرصت هاست. 

ایشان اادامه داد: اگر سطح مهارت ،تخصص و فناوری کشور را با کشورهای پیشرفته دنیا بررسی کنیم نمره قابل قبول نمی گیریم .نیروی انسانی ما اکثرا از نظر مهارت و تخصص سطح پایین را دارند .استان مرکزی با وجود ظرفیت کارخانجات می‌تواند نقش مهمی در مهارت آموزی جوانان داشته باشد. استفاده از تجارب کشورهای دیگر و به کارگیری آنها در آموزش ،کار مهم و حیاتی است .باید انگیزه جوانان را با آموزش‌های لازم تقویت نمود . 

 

نماینده ولی فقیه در ادامه بیان داشت :در بخش بهداشت متاسفانه آموزش بسیار کم است و باید بیشتر به این بخش توجه کرد. در بخش نان نیز متاسفانه به علت نبودن مهارت کافی ،هزینه بیشتر و کیفیت کمتر شده است که می‌توان با برگزاری کلاس های آموزشی و سمینارهای لازم در این امر پیشرفت خوبی داشته باشیم. 

ایشان با اشاره به بخش کشاورزی گفت: یکی از مهمترین بخش که در آن ضعیف عمل کردیم بخش کشاورزی است و متاسفانه در این بخش با مصرف آب زیاد بهره‌برداری کم صورت می‌گیرد که یکی از مهم ترین دلایل آن نبودن مهارت و امکانات کافی است. آموزش کشاورزان با روش‌های جدید کشاورزی و آبیاری و استفاده از امکانات جدید می‌تواند در صرفه جویی آب و هزینه و بهره‌برداری بیشتر کمک بسزایی کند .

امام جمعه اراک بیان داشت :مشکل دیگری که متاسفانه کشور ما درگیر آن شده است این است که محصولات تولید داخلی با کیفیت کامل داریم ولی مشابه آن با کیفیت کمتر از خارج کشور وارد می‌شود. در بحث چای اخیراً مقدار زیادی چای وارد کشور شده در حالی که کشور ما یکی از بهترین محصولات چای دنیا را دارد که این ضربه بزرگی به کشاورزی کشور وارد می کند.

 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 97623
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب