شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1402/06/04 - 06:38
  • - تعداد بازدید: 474
  • - تعداد بازدیدکننده: 468
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

ارشد نظامی آجا در گیلان:

۱۲ هزار سرباز یگان‌های آجا در گیلان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

ارشد نظامی آجا در گیلان با بیان اینکه از سال ۹۶ قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه شاغل در آجا با مسئولیت فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) تشکیل شد، گفت: طی این مدت نزدیک به ۱۲ هزار سرباز یگان‌های آجا در استان گیلان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

دریادار دوم ستاد حمیدرضا سعادت امروز در جلسه تبیین و قدردانی از سازمان‌های عضو در فرایند مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح نیروی دریایی استان گیلان که امروز در سالن اجتماعات ناوگان شمال در بندر انزلی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت، اظهار کرد: در راستای منویات مقام‌ معظم رهبری یگان‌های نیروهای مسلح با توجه به وظایف و ماموریت ها، امکانات، کارگاه‌های فنی و تاسیساتی و خدماتی و زمینه های دیگر بستر مناسبی برای مهارت آموزی سربازان است.

وی افزود: شاهد بودیم سربازان وقتی وارد یگان خدمتی می شدند به ویژه در بخش‌های فنی و تاسیساتی علاوه بر گذراندن خدمت سربازی و در صورت تمایل می توانستند حرفه و مهارتی فرا گرفته و پس از اتمام خدمت، اشتغالزایی کنند.

فرمانده ارشد آجا در استان گیلان با بیان اینکه از سال ۹۶ قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح در بالاترین سطح نیروهای مسلح یعنی در ستاد کل تشکیل شد، افزود: به تبع آن در سازمان‌های دیگر از جمله ارتش جمهوری اسلامی نیز این قرارگاه تشکیل شد و آغاز به کار کرد.

دریادار دوم سعادت تاکید کرد: در استان گیلان هم از سال ۹۶ قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه شاغل در آجا با مسئولیت فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) تشکیل شد.

وی افزود: در استان گیلان منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) در بندر انزلی، فرماندهی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی حضرت باقرالعلوم(ع) در رشت، فرماندهی مرکز آموزش تفنگداران حضرت قمر بنی هاشم(ع) در منجیل؛ همچنین سایت پدافند پونل در استان مشغول خدمت هستند و تحت آموزش قرار گرفتند.

فرمانده ارشد آجا در استان گیلان گفت: بعد از ابلاغ این دستور ارشد نظامی آجا به همراه حمایت مسئولین ذی‌ربط در استان به توفیقات خیلی خوبی نائل آمد و توانستیم شعار "هر سرباز یک مهارت" را جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۲ هزار نفر از سربازانی که در یگان‌های آجا در استان گیلان خدمت وظیفه انجام دادند تحت این فرایند قرار گرفتند، افزود: از این تعداد ۱۰ هزار نفر موفق به اخذ مدرک و گواهینامه معتبر فنی و حرفه‌ای شدند؛ همچنین ۲۲۶ فقره تسهیلات کم بهره با اعتبار ۳۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به متقاضیان اعطا شد تا زمینه های اشتغال و کارآفرینی را فراهم کنند.

ارائه ۱۸۸ حرفه مهارتی به سربازان وظیفه نیروی دریایی گیلان

همچنین در این مراسم کاظم پورنصیری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان اظهار کرد: گروهای هدف آموزشی فنی و حرفه ای در ۱۸ گروه هستند که یکی از مهم‌ترین گروه‌های هدف آموزشی، نیروهای مسلح است زیرا در چنین بستری جوانان در مقاطع مختلف تحصیلی، دوران سربازی را طی می‌کنند.

وی افزود: این دوران فرصت مغتنمی نیز برای فنی و حرفه ای محسوب می‌شود؛ به جهت اینکه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توانمندسازی نیروی انسانی و توسعه آموزش‌های مهارتی تامین نیاز بازار کار در تامین نیروهای ماهر همچنین برآوردن نیازهای شغلی جوانان برای احراز و کسب شغل در بازار کار را فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان تصریح کرد: با توجه به تفاهم نامه‌ با نیروهای مسلح در راستای تحقق قرارگاه مهارتی سال گذشته توانستیم حدود ۵۵۰۰ نفر از سربازان نظام وظیفه و حتی برخی کارکنان و کادر نظام وظیفه را آموزش دهیم.

پورنصیری تاکید کرد: بیش از یک میلیون نفر/ساعت ارائه دوره های آموزشی در ۱۸۸ حرفه آموزشی دیدند و بیش از ۴۸۰ دوره آموزشی برای نیروی مسلح برگزار کردیم که مهم‌ترین بخش را نیروهای مسلح نیروهای دریایی تشکیل می‌دادند.

انجام ۳۳ هزار و ۷۴۱ نفر/ساعت دوره مهارتی برای سربازان

حمید ربیعی‌زاد، مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بندر انزلی نیز عنوان کرد: شهرستان بندرانزلی یکی از معدود شهرستان‌های در سطح استان است که دارای دو مرکز آموزشی با ۱۲ کارگاه آموزشی فعال و تیم‌های سیار آموزشی و حدود ۸۰ آموزشگاه آزاد مهارتی در سطح شهرستان است.

وی افزود: دوره‌های مختلف این آموزش‌ها برای ۱۸ گروه هدف اجرا می‌شود که از جمله آن دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، دانشجویان، زنان خانه‌دار، زندانیان، ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی؛ همچنین شاغلین بنگاه‌های اقتصادی هستند.

ربیعی‌زاد به آموزش سربازان وظیفه که از یگان‌های مختلف از جمله نیروی دریایی معرفی می‌شوند اشاره کرد و گفت: طی پنج ماهه امسال در مجموع ۳۳ هزار و ۷۴۱ نفر/ساعت دوره آموزشی برای سربازان وظیفه انجام شده که ۲۷۷۸ نفر/ساعت آموزش در مرکز شهرک صنعتی و ۳۰ هزار و ۹۶۳ نفر/ساعت در مرکز بندرانزلی بوده است.

 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 104370
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب