تفاهم نامه سه سویه برای شکلگیری اقتصاد دانشی،مهارتی در استان بوشهر
تفاهم نامه سه سویه برای شکلگیری اقتصاد دانشی،مهارتی در استان بوشهر
اداره کل آموزش فنی و حرفهای، دانشگاه و پارک علم و فناوری خلیج فارس بر سر یک میز، تفاهم نامهای امضا کردند تا به مدد آن دانش از کلاسهای درس به مهارت آموزی در کارگاهها بپیوندد و دست آخر منجر به اشتغال و دستیابی به بازار شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل ازروابط عمومی استان بوشهر،این تفاهم نامه سه جانبه که با امضای مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و روسای دانشگاه خلیج فارس و پارک علم و فناوری استان بوشهر رسمی شد، در راستای همافزایی ظرفیتهای علمی و صنعتی ملی برای تامین نیازهای کشور شکل گرفته و فرصتی برای تکمیل رسالت هر سه نهاد است.
این سه مجموعه دانشی و آموزشی استان بوشهر قرار است در راستای طرح کلاس تا بازارکار همکاری کنند؛ به این معنی که آموزشهای نظری در دانشگاه مهارتهای فنی از سوی مجموعه فنی و حرفهای و کمک برای ورود به بازارکار در پارک رقم بخورد تا در زنجیره (آموزش- مهارت – بازار) آموختههای کلاس درس به دنیای بازار و بازرگانی برسد.
این سه مجموعه امروز در قراری چهار ساله و قابل تمدید، توافق کردند تا با ارائه ظرفیتهای خود، دانشجویان را مبتنی بر دانش و مهارت و متناسب با نیازمندی بازار آموزش دهند، به این منظور از خدمات بازرگانی، صنعتی، فناوری، آموزشی، علمی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و مهارتی طرفین بهره گیرند و برنامههای مهارت آموزی و مشاورههای شغلی و آموزشی دانشجویان طراحی و هدایت شود.
شکل گیری زنجیرهای ارزشی از دانشگاه تا بازارکار
آن گونه که از بخشهای هشتگانه این تفاهم نامه برمیآید، سه دستگاه طرف قرارداد همه داشتههای خود را به میدان آوردهاند تا در چشماندازی به آینده شاهد شکوفایی اقتصادی مهارت محور، دانش پایه و ثروتآفرین باشیم که دانشگاه بازیگر اصلی و ستون آن است.
به گفته رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس قرار است درقالب این تفاهم نامه سه سویه، زنجیره ارزشی شکل گیرد که از دانشگاه به عنوان مبدا تربیت نیروی انسانی خلاق آغاز میشود.
ابوالحسن رزمینیا در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: اقتصاد دنیای امروز دیگر از حالت سنتی خارج شده؛ کلید واژه اقتصاد مدرن، فناوری است و پایه فناوری و این نوع اقتصاد نوآوری است، در این فضا بازیگران متعددی وجود دارند که اصلی ترین آن دانشگاهها و دستگاههای مشابه آن هستند.
او ادامه داد: یکی از چالشهای پیش روی دانشگاه به ویژه در این جهش و تغییر اقتصادی، مساله تامین مالی است که در این بخش فعالیت دانشگاه و شیوه رفتار و عملکرد او در دنیای اقتصاد، تولید فناوری و توسعه دستاوردها و سرازیر کردن آن به سمت بازار و بازرگانی نقشی تعیین کننده دارد.
به بیان او،اکنون که قرار است دانشگاه به عنوان بازیگر اصلی در این فضا نقش بازی کند، تحقق تفاهم نامه شکل گرفته نیز با دانشگاه آغاز میشود و دانشجویان تئوریها را در دانشگاه فرا میگیرند، در حلقه دوم مراکز فنی و حرفه ای اصولی که در دانشگاه آموخته شده را به صورت فنی و مهارتی در فضایی کارگاهی به آنها آموزش میدهند و در نوک پیکان زنجیره نیز پارک علم و فناوری نقش آفرینی میکند تا آموختهها را به اشتغال بدل کند و آفریدهها را به بازار برساند.
به اعتقاد رزمینیا این تفاهم نامه میتواند آغازگر اتفاق بزرگی در فضای اقتصادی استان بوشهر باشد.
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس امیدوار است تا در تعامل با دانشگاه خلیج فارس و اداره کل فنی و حرفهای این استان، زمینهای فراهم شود تا دانشجویان از این پس با روحیه امیدوارانه بیشتری به تحصیل بپردازند و فضای روشنتری را از آینده شغلی پیش چشم خود ببینند.
اشتغال آفرینی در سایه دانش و مهارت
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان بوشهر هم امیدوار است این تفاهم نامه بتواند گرهی از اشتغال جوانان تحصیلکرده دانشگاه مادر این استان بگشاید.
عبدالمجید دراهکی معتقد است که یکی از چالشهای اصلی پیش روی جامعه امروز ما مساله بیکاری است و باید برای کمک به رفع این مساله "دست به کار میشدیم".
به گفته او این تفاهم نامه اقدامی در راستای توانمندیها و ظرفیتهای موجود است و برای دستیابی به این مهم سه مجموعه دانشی، آموزشی و فنی استان در کنار هم قرار گرفتند.
دراهکی با اشاره به حجم بالای دانشجویان دانشگاه خلیج فارس به عنوان دانشگاه مادر و محل تجمع بیشترین جمعیت دانشجویی استان بوشهر، عنوان کرد: قرار است با هم افزایی، در سه محور اصلی دانشی، مهارت آموزی و تجاری سازی کسب و کارهای جدید اقدام شود.
آنطور که او توضیح داد قرار است در این مسیر کمیته های کارشناسی تشکیل و فرآیندهای اجرایی متناسب تعریف شود تا از این رهگذر شاهد ایجاد اشتغال و راه اندازی کسب و کارهای فناورانه از سوی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس باشیم.
اداره کل آموزش فنی و حرفهای، دانشگاه و پارک علم و فناوری خلیج فارس بر سر یک میز، تفاهم نامهای امضا کردند تا به مدد آن دانش از کلاسهای درس به مهارت آموزی در کارگاهها بپیوندد و دست آخر منجر به اشتغال و دستیابی به بازار شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل ازروابط عمومی استان بوشهر،این تفاهم نامه سه جانبه که با امضای مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و روسای دانشگاه خلیج فارس و پارک علم و فناوری استان بوشهر رسمی شد، در راستای همافزایی ظرفیتهای علمی و صنعتی ملی برای تامین نیازهای کشور شکل گرفته و فرصتی برای تکمیل رسالت هر سه نهاد است.
این سه مجموعه دانشی و آموزشی استان بوشهر قرار است در راستای طرح کلاس تا بازارکار همکاری کنند؛ به این معنی که آموزشهای نظری در دانشگاه مهارتهای فنی از سوی مجموعه فنی و حرفهای و کمک برای ورود به بازارکار در پارک رقم بخورد تا در زنجیره (آموزش- مهارت – بازار) آموختههای کلاس درس به دنیای بازار و بازرگانی برسد.
این سه مجموعه امروز در قراری چهار ساله و قابل تمدید، توافق کردند تا با ارائه ظرفیتهای خود، دانشجویان را مبتنی بر دانش و مهارت و متناسب با نیازمندی بازار آموزش دهند، به این منظور از خدمات بازرگانی، صنعتی، فناوری، آموزشی، علمی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و مهارتی طرفین بهره گیرند و برنامههای مهارت آموزی و مشاورههای شغلی و آموزشی دانشجویان طراحی و هدایت شود.
شکل گیری زنجیرهای ارزشی از دانشگاه تا بازارکار
آن گونه که از بخشهای هشتگانه این تفاهم نامه برمیآید، سه دستگاه طرف قرارداد همه داشتههای خود را به میدان آوردهاند تا در چشماندازی به آینده شاهد شکوفایی اقتصادی مهارت محور، دانش پایه و ثروتآفرین باشیم که دانشگاه بازیگر اصلی و ستون آن است.
به گفته رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس قرار است درقالب این تفاهم نامه سه سویه، زنجیره ارزشی شکل گیرد که از دانشگاه به عنوان مبدا تربیت نیروی انسانی خلاق آغاز میشود.
ابوالحسن رزمینیا در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: اقتصاد دنیای امروز دیگر از حالت سنتی خارج شده؛ کلید واژه اقتصاد مدرن، فناوری است و پایه فناوری و این نوع اقتصاد نوآوری است، در این فضا بازیگران متعددی وجود دارند که اصلی ترین آن دانشگاهها و دستگاههای مشابه آن هستند.
او ادامه داد: یکی از چالشهای پیش روی دانشگاه به ویژه در این جهش و تغییر اقتصادی، مساله تامین مالی است که در این بخش فعالیت دانشگاه و شیوه رفتار و عملکرد او در دنیای اقتصاد، تولید فناوری و توسعه دستاوردها و سرازیر کردن آن به سمت بازار و بازرگانی نقشی تعیین کننده دارد.
به بیان او،اکنون که قرار است دانشگاه به عنوان بازیگر اصلی در این فضا نقش بازی کند، تحقق تفاهم نامه شکل گرفته نیز با دانشگاه آغاز میشود و دانشجویان تئوریها را در دانشگاه فرا میگیرند، در حلقه دوم مراکز فنی و حرفه ای اصولی که در دانشگاه آموخته شده را به صورت فنی و مهارتی در فضایی کارگاهی به آنها آموزش میدهند و در نوک پیکان زنجیره نیز پارک علم و فناوری نقش آفرینی میکند تا آموختهها را به اشتغال بدل کند و آفریدهها را به بازار برساند.
به اعتقاد رزمینیا این تفاهم نامه میتواند آغازگر اتفاق بزرگی در فضای اقتصادی استان بوشهر باشد.
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس امیدوار است تا در تعامل با دانشگاه خلیج فارس و اداره کل فنی و حرفهای این استان، زمینهای فراهم شود تا دانشجویان از این پس با روحیه امیدوارانه بیشتری به تحصیل بپردازند و فضای روشنتری را از آینده شغلی پیش چشم خود ببینند.
اشتغال آفرینی در سایه دانش و مهارت
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان بوشهر هم امیدوار است این تفاهم نامه بتواند گرهی از اشتغال جوانان تحصیلکرده دانشگاه مادر این استان بگشاید.
عبدالمجید دراهکی معتقد است که یکی از چالشهای اصلی پیش روی جامعه امروز ما مساله بیکاری است و باید برای کمک به رفع این مساله "دست به کار میشدیم".
به گفته او این تفاهم نامه اقدامی در راستای توانمندیها و ظرفیتهای موجود است و برای دستیابی به این مهم سه مجموعه دانشی، آموزشی و فنی استان در کنار هم قرار گرفتند.
دراهکی با اشاره به حجم بالای دانشجویان دانشگاه خلیج فارس به عنوان دانشگاه مادر و محل تجمع بیشترین جمعیت دانشجویی استان بوشهر، عنوان کرد: قرار است با هم افزایی، در سه محور اصلی دانشی، مهارت آموزی و تجاری سازی کسب و کارهای جدید اقدام شود.
آنطور که او توضیح داد قرار است در این مسیر کمیته های کارشناسی تشکیل و فرآیندهای اجرایی متناسب تعریف شود تا از این رهگذر شاهد ایجاد اشتغال و راه اندازی کسب و کارهای فناورانه از سوی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس باشیم.
نظر دهید