طی فراخوانی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛
از موسسات تحقیقاتی، پژوهشی و مراکز آموزش عالی برای اجرای طرح های پژوهشی در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای دعوت به همکاری می شود
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طی فراخوانی از موسسات تحقیقاتی، پژوهشی و مراکز آموزش عالی برای اجرای طرح های پژوهشی در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای دعوت به همکاری می کند.
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طی فراخوانی از موسسات تحقیقاتی، پژوهشی و مراکز آموزش عالی برای اجرای طرح های پژوهشی در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای دعوت به همکاری می کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، این سازمان بهمنظور اجرای طرحهای پژوهشی خود در نظر دارد از ظرفیتهای پژوهشی دانشگاهها، مراکز و موسسات پژوهشی استفاده کند و از موسسات تحقیقاتی، پژوهشی و مراکز آموزش عالی برای اجرای طرحهای پژوهشی در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای دعوت به همکاری می کند.
بنا بر این گزارش، پژوهشگران می توانند پروپوزال (پیشنهاده) های پژوهشی مرتبط با هر موضوع را تکمیل و حداکثر تا هجدهم مرداد ماه سال جاری به آدرس: تهران- خيابان آزادي، نبش چهار راه خوش، سازمان آموزش فني وحرفهاي كشور، طبقه اول، دفترپژوهش، طرح و برنامهريزي درسی(دبیرخانه شورای پژوهش سازمان) و یا به آدرس الکترونیکی rp@irantvto.ir ارسال نمایند.
این گزارش می افزاید: پژوهشگران برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن66583641 تماس حاصل نمايند.
بر اساس این گزارش موضوع های پژوهشی فراخوان یاد شده به شرح ذیل می باشد:
طراحی و اجرای نظام تولید داده های عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
- آسیب شناسی نظام موجود تولید داده های آماری سازمان آموزش فنی و حرفه ای
- بررسی تجارب تطبیقی در زمینه ارزشیابی آموزش های فنی و حرفه ای
- طراحی چارچوبی برای ارزشیابی آموزش های غیررسمی منطبق با ساختار آموزشی و محیط اقتصادی، حقوقی و اجتماعی جامعه
- امکان سنجی پیاده سازی الگوی پیشنهادی در سازمان
- طراحی نظام الکترونیکی تولید، گردش و بهره برداری از داده های عملکردی در سطح سازمان
- اجرای آموزش، پایش و استاندارد سازی الگوی طراحی شده به صورت پایلوت
- طراحی چارچوب ارائه گزارش سالیانه سازمان آموزش فنی و حرفه ای
طراحی ارزیابی استراتژیک سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
- تعیین شاخصهای بین المللی ناظر بر ماموریتهای سازمان
- محاسبه عملکرد شاخص در کشور و مقایسه تطبیقی آن با کشورهای منطقه(کشورهای ذکر شده در سند چشم انداز 20 ساله ) و جهان
- آسیب شناسی وضعیت ایران در شاخص های گزارش شده(عوامل کلیدی تاثیرگذار در کشور که منجر به تضعیف شاخص مورد استفاده می شوند، لیست شوند)
- ارائه استراتژی تدوین شده به منظور رفع موانع بهبود عملکرد شاخصها
طراحی الگوی برنامه ریزی درسی آموزش های مهارتی
- آسیب شناسی نظام موجود برنامه ریزی درسی آموزشهای مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
- بررسی تجارب تطبیقی برنامه ریزی درسی آموزش های فنی و حرفه ای در کشورهای موفق
- بررسی امکان سنجی و پیامدسنجی استقرار انواع الگوهای مطلوب برنامه ریزی درسی آموزشهای فنی و حرفه ای سازمان و آثار آنها در بهبود کیفیت آموزش
- طراحی الگوی بومی برنامهریزی درسی آموزشهای مهارتی
طراحی نقشه راه حضور در مسابقات جهانی مهارت 2019 روسیه
- بررسی و مطالعه فرایندهای به کار رفته در مسابقات
- تعیین آسیبهای وارده و شناخت عوامل مختلف آسیب رسان
- شناسایی نقاط قوت و ضعف مسابقات
- طراحی نقشه راه حضور در مسابقات جهانی مهارت
نیازسنجی و ارائه مشاوره آموزشی در زمینه توانمندسازی مهارتی گروههای آسیب پذیر و بافت های حاشیهای
- بررسی مدل مناسب توانمندسازی مهارتی گروه های آسیب پذیر و بافتهای حاشیهای با مرور تجارب موفق و تطبیقی
- شناسایی نیازهای آموزشی گروههای آسیب پذیر و بافت های حاشیهای و استانهای مورد نظر
- ارائه راهکارهای اجرایی در خصوص مدل اجرای آموزش
- ارزشیابی آموزشهای ارائه شده به گروههای آسیب پذیر و بافتهای حاشیهای
- مستندسازی فعالیتهای آموزشی و اجرایی سازمان
- تهیه گزارش اجرای آموزش در گروههای آسیب پذیر و بافتهای حاشیهای
نیازسنجی و ارائه مشاوره آموزشی در زمینه توانمندسازی مهارتی زنان سرپرست خانوار و کارآفرینی زنان
- بررسی مدل مناسب توانمندسازی مهارتی زنان سرپرست خانوار و کارآفرینی زنان با مرور تجارب موفق و تطبیقی
- شناسایی نیازهای آموزشی توانمندسازی مهارتی زنان سرپرست خانوار و کارآفرینی زنان و استانهای مورد نظر
- ارائه راهکارهای اجرایی در خصوص مدل اجرای آموزش
- ارزشیابی آموزشهای ارائه شده به توانمندسازی مهارتی زنان سرپرست خانوار و کارآفرینی زنان
- مستندسازی فعالیتهای آموزشی و اجرایی سازمان
- تهیه گزارش اجرای آموزش در توانمندسازی مهارتی زنان سرپرست خانوار و کارآفرینی زنان
بازمهندسی فرآیندهای کسب و کار و ساختارسازمانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
- بررسی مدل مناسب فرایند زنجیره ای ارزش با انجام مطالعات تطبیقی و مستندات
- شناسایی زنجیرهای ارزش و فرایند های سازمانی در هر زنجیزه
- بازنگری و تدوین ماموریت ها، اهداف و استراتژهای سازمان
طراحی نقشه راه آموزش حرف و مشاغل در 63 حرفه (سندحرفه) (عناوین 63 حرفه در سامانه ملی استاندارد مهارت به نشانی http://rpc.irantvto.ir موجود می باشد)
- شناسایی مشاغل
- تحلیل مشاغل و حرف
- تعیین شایستگی های مورد نیاز حرف و مشاغل
- طراحی مسیر حرفه ای
- سطح بندی شایستگی ها
- تدوین عناصر شایستگی
- تدوین معیارهای عملکرد
- ایجاد امکان تطبیق سند حرفه با چارچوب صلاحیت حرفه ای
نظر دهید