شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1399/09/26 - 14:33
  • - تعداد بازدید: 2886
  • - تعداد بازدیدکننده: 168
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور:

یافته های پژوهش باید منتج به پذیرش تغییر باشند

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در وبینار گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری محصول پژوهش را خروج از کهنگی دانست و تأکید کرد: برای دستیابی به جامعه توانمند به تحول نیازمندیم، بنابراین یافته های پژوهش باید منتج به پذیرش تغییر باشند.

 


علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در وبینار گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری محصول پژوهش را خروج از کهنگی دانست و تأکید کرد:  برای دستیابی به جامعه توانمند به تحول نیازمندیم، بنابراین یافته های پژوهش باید منتج به پذیرش تغییر باشند.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان، ناهید مسلمی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت و مدیران و کارشناسان حوزه پژوهش و حضور مجازی ادارات کل استان ها وبینار گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر مهارتی امروز 26 آذرماه برگزار شد.


بنا براین گزارش، هاشمی با تبریک هفته پژوهش و فناوری به همکاران، گفت: این هفته از آن کسانی است که می اندیشند و عمیق فکر کرده و به دنبال نوزایی هستند.


وی ادامه داد: مفتخریم که در برهه زمانی کنونی نگاه علمی به خوبی بر معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سایه افکنده است.


معاون وزیر کار از تجارب موفق مهارت آموزی در کشورهای پیشرو سخن گفت و اظهار داشت: در این کشورها به خلاقیت انسان اندیشیده شده است که می تواند الگوی مناسبی برای کشورمان باشد تا به تربیت  انسان خالق و توانمند به عنوان یک سرمایه روی آوریم.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: سخن از محوریت انسان توانمند و خلاق در توسعه جامعه است.


هاشمی بیان کرد: پژوهش سازمان در گام اول باید مطالعات تطبیقی و الگوهای موفق سایر کشورها را در اولویت بگذارد.


وی افزود: انسانیت انسان باید به عنوان موثرترین سرمایه مقدم بر همه چیز قرار گیرد.


هاشمی محصول پژوهش را خروج از کهنگی دانست و تأکید کرد:  برای دستیابی به جامعه توانمند به تحول نیازمندیم، بنابراین یافته های پژوهش باید منتج به پذیرش تغییر باشند.


در این مراسم هاشمی، معاون وزیر کار گفت: برای همگام شدن با جامعه باید تغییر را با ارائه فکرهای نو در مقایسه با سایر کشور ها تدبیر کنیم و بیاندیشیم چگونه می توان اثر گذار شد برآنان که مانع تغییر هستند و در برابر تغییر مقاومت می کنند.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به سرعت، قدرت تأثیرگذاری و وسعت انقلاب چهارم صنعتی و انکار ناپذیر بودن آن اشاره کرد وگفت: در نقشه راه پژوهش سازمان باید بازنگری شود و نیازهای منطبق با جغرافیای کشور تحت تأثیر انقلاب چهارم صنعتی شناسایی شوند.


وی تأکید کرد: پژوهش باید با آینده پژوهی، آینده نگری و قدرت پیش بینی، پیشگیری از خسارات را معنا بخشیم.


  هاشمی در خصوص یافته های پژوهشی ابراز داشت: این یافته ها باید منجر به تغییر در نگرش و تفکر مربیان و کارگاه های آموزشی ما  بشوند به طوری که پاسخگوی نیاز زمان باشند.


هاشمی بر نیاز به  تغییر و تحول در ساختار، تفکر و رفتار در جامعه و در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان یک ضرورت اشاره کرد تا حیات موثر در کنار مردم برای ارتقای قابلیت های انسانی داشته باشیم.


معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:


سند پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای اجرا در هفته آینده به ادارات کل استان‌ها ابلاغ می شود


در ادامه این مراسم ناهید مسلمی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان، هفته پژوهش و فناوری را فرصت مغتنمی برای ارائه دستاوردهای پژوهشگران سازمان و قدردانی از آنان دانست و گفت: اهمیت پژوهش در سازمان از بعد تصمیم گیری آن است.


مسلمی تصریح کرد: تصمیم پیش از آنکه گرفتنی باشد ساختنی است و پایه آن در پژوهش شکل می گیرد.


سپس وی به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های حوزه پژوهش پرداخت.


بنابراین گزارش، محمد حسینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان به نمایندگی از ادارات کل سایر استان ها به تبیین طرح پژوهشی برتر استان تحت عنوان چالش مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزش مجازی در ایام کرونا پرداخت.


سپس احسان ایزدی، رئیس هیأت رئیسه پارلمان ملی کارشناسان و مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به طرح ایده، چالش‌ها، انتظارات و راهکارها در حوزه پژوهش پرداخت.


در این مراسم پژوهشگران و نوآوران مهارتی سازمان در حوزه مهارتی  و طرح های برتر پژوهشی معرفی شدند و از آنها به شرح زیر تقدیر شد:


-  محمدرضا انصاری، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در زمینه فعالیت های  پژوهشی


- حشمت کوشکی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس در زمینه فعالیت های  پژوهشی


- مریم فریور، «پژوهشگر برتر کشوری»،  استان اصفهان


- عباسعلی باقری، «پژوهشگر برتر کشوری»، استان مازندران


- محمدرضا اکبری، «پژوهشگر برتر کشوری»، استان فارس


- میر پور نجفقلی پیر علیلو، «فناور و نوآور برتر کشوری»، از استان آذربایجان‌شرقی


- میثم اکبری، «فناور و نوآور برتر کشوری»، از استان مرکزی


- همکاران «مترجم فعال» در حوزه پژوهش مهناز نجیب زاده از استان کرمان و مهران ولی پور از ستاد، دفتر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای


- طرح پژوهشی برتر کشوری عزیز الله جعفری، با عنوان «طراحی مدل و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیت های منطقه ای، مطالعه موردی/حوزه گیاهان دارویی» استان کهگیلویه وبویراحمد


 


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 85519
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب